Svangerskapspenger

Tvillingsmurf

Forelsket i forumet
*MIA*
Er det noen som vet om man får dette basert på kun termindato eller også justert for fødsel.

Om jeg føder 3 uker før termin, da vet jeg at jeg 'mister' 3 uker av perminsjonen, da de 3 ukene man skal ta før fødsel/termindato ikke er aktuelle lengre. Men hva med den ordinære permisjonen? Teller den da fra faktisk fødsel og forskyves for både mors og fars del, slik at man da er 'ferdig' 3 uker før "planlagt"?

Noen som er "stø" på disse reglene? Fødte dagen etter termin sist, så da var det ikke noe jeg reflekterte over.

Det er slik du sier... Føder du 3 uker før termin blir permisjonen 3 uker kortere enn antatt. Er akkurat det samme hvis man føder 2 uker senere, da blir tiden hjemme med barnet 2 uker kortere...

Det er slik du sier... Føder du 3 uker før termin blir permisjonen 3 uker kortere enn antatt. Er akkurat det samme hvis man føder 2 uker senere, da blir tiden hjemme med barnet 2 uker kortere...

Hei,
takk for svar. Da tok jeg en dag lengre permisjon sist i forhold til hva jeg skulle :) ups... :) Jeg trodde man forholdt seg til termindato. Jaja, man lærer så lenge man lever. :)

Jo du forholder deg til termindatoen du får oul.... Føder du ei uke før, så begynner du å jobbe ei uke før. Føder du etter så går du glipp av de dagene med barnet...

Men blir ikke permisjonen forlenget siden du har 2? Mener å ha lest at den blir forlenget med x antall uker pr ekstra barn.

Edit: ved flerlingfødsel får du 5 uker ekstra ved 100% lønn, og 7 uker ekstra ved 80% lønn.

Back
Topp