Svangerskapspenger

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg er 15+5 uker på vei og har vært sykemeldt siden uke 5 pga kvalme og høyt blodtrykk. Nå har formen bedret seg veldig og jeg er klar til å gå tilbake til jobb. Jeg ønsker litt tilrettelegging pga blodtrykket. Men nå sier sjefen at hun vil ha meg på svangerskapspenger. Hun har fyllt ut et skjema hvor det står at de ikke kan tilrettelegge. Som jeg har lest er svangerskapspenger for de som har jobber som er en risiko for fosteret. Jeg kan ikke si at min arbeidsplass er en risiko på noen måte. Kan jeg bli satt på svangerskapspenger pga at de ikke vil tilrettelegge med tanke på blodtrykket mitt? Er det noen her som vet noe om svangerskapspenger? Blir helt forvirra...:help

Aner ikke jeg. Men er det mye tilrettelegging som skal til for å få det til å fungere da? Og vil du fungere opp mot 100 % i jobben din med disse tilretteleggingene? Har hørt om andre som har blitt spurt fra jobben om de ikke heller kan sykemelde seg 100 %, fordi det ikke vil være mulig å tilrettelegge på en god måte slik at man kan gjøre jobben sin godt nok.

Jeg vil fungere 100 % med tilrettelegging ja, og det er ikke mye som skal til. Men jeg har en følelse av at arbeidsgiveren min syns det er mer stabilt med vikaren enn om jeg kommer tilbake. Ikke vet jeg, syns bare det hele var litt merkelig.

Back
Topp