Svangerskapspenger.

gullungenmin

Forelsket i forumet
Jeg har nå sendt inn søknad om svangerskapspenger pga jobben ikke kan tilrettelegge for meg, men den må jo bli godkjent av Nav.
Dette tar ca 2 mnd. 
Jobben mener da at jeg må sykemelde meg til den er godkjent fra NAV. Eller jobbe til den er det.

Dere som har hatt dette før hva måtte dere?
Med dattera vår så måtte jeg ikke jobbe eller sykemelde meg føre den var godkjent av nav.

Jeg blir så forvirret!

må svare for å se

Hør med NAV du. De tilbakebetaler jo, men skjønner at jobben din vil ha dokumentasjon på fraværet ditt. Skulle du være uheldig og ikke få godkjent søknaden, så har du plutselig to måneder uten lønn også..

Er ganske sikker på at du ikke trenger å jobbe eller å sykemelde deg frem til den er godkjent. Eg reduserte stillingen min med 50% fra dagen legen hadde datert søknaden. (Legen sa eg skulle bare jobbe redusert umiddelbart, trengte ikke å vente til noe godkjenning.) 
Var litt treig med å sende inn søknaden, så sendte den ikke inn før over 1 mnd etter...., så tok jo selvfølgelig litt tid før eg fikk pengene, men eg fikk fra den dagen som søknaden var datert.
De har vel ikke mulighet til å avslå svangerskapspengesøknader så lenge legen eller jordmor har anbefalt det. (..og da blir det jo litt feil om en er sykemeldt eller jobber i den tidsperioden.)

Back
Topp