svangerskapspenger

Lykkelig_mamma

Forelsket i forumet
Er det noen her inne som jobber i nordsjøen og som hvet om man da har rett på savngerskapspenger? Jeg mener det er uforsvarlig å reise med helikopter, være i jobb  2 uker i strekk, arbeide 12 timer dagen og gå nattskift. Har hørt at man ikke får svangerskapspenger før i uke 28! Er veldig redd for å miste å vil derfor ikke reise ut i nordsjøen. Jeg er kokk å synes jobben er veldig stressende og travel!

Vet dessverre ikke...men dytter tråden [:)]

Jeg fikk svangerskapspenger forrige svangerskap fordi jeg jobbet med en som utagerer veldig - og jobben hadde ikke mulighet til tilrettelegging for meg . Fikk det ganske tidlig så tror ikke tiden spiller noen rolle. Ta kontakt med jordmor eller legen din [:)]

ORIGINAL: kiineline

Er det noen her inne som jobber i nordsjøen og som hvet om man da har rett på savngerskapspenger? Jeg mener det er uforsvarlig å reise med helikopter, være i jobb  2 uker i strekk, arbeide 12 timer dagen og gå nattskift. Har hørt at man ikke får svangerskapspenger før i uke 28! Er veldig redd for å miste å vil derfor ikke reise ut i nordsjøen. Jeg er kokk å synes jobben er veldig stressende og travel!

Det er ikke farlig og fly med helikopter når du er gravid, tror jeg ikke. (med mindre det er mye støy?)
Men Nattskift skal ikke gravide gå ! Men er det ikke noe annet du kan gjøre der ? og bli omplasert
eller noe ? Men om du tar kontakt med legen din så kan han svare på om du har krav på det eller ikke=)

Det er veldig mye støy i helikopter, men er det farlig for gravide? Jeg spurte legen men han kunne ikke svare på det, så jeg skal ringe NAV eller snakke med jordmor. Men takk for svar jenter [:D]

ORIGINAL: kiineline

Det er veldig mye støy i helikopter, men er det farlig for gravide? Jeg spurte legen men han kunne ikke svare på det, så jeg skal ringe NAV eller snakke med jordmor. Men takk for svar jenter [:D]

jeg har aldri tatt hellikopterfør jeg [&o]
Det var det jeg fikk beskjed om til bedriftshelsetjenesten her, Om du tenker deg at du kan kan ta på
hørselsvern, så kan jo ikke bebin det + at under vann blir jo lyden dobbelt så høy  !
Syns det var rart at ikke legen din visste det. Ihvertfall stod det i permen hos legen til der jeg jobba
ivf =)

Flyvertinner slutter jo å jobbe i uke 12/13 trodde jeg...

Nå er jo ikke du konstant i helikopter da så vet ikke om det kan sammenlignes. Håper NAV kan gi deg et klart svar. (Gi deg svar kan de, men om det alltid er så klart er et anna spørsmål :p)

Ei venninne av meg jobber på nordsjøen, og ho har ikke jobba siden hun ble gravid:) De hadde ikke annet arbeid til henne, så hun går hjemme å får penger:)

Hun tok kontakt med lege og arbeidsgiver:)

Lykke til;)

Å da har jo kansje jeg også en mulighet å få svangerskapspenger [:D] Ringte NAV men di sa jeg måtte kontakte legen igjen eller jordmor,så da får jeg gjøre det[:D]

Back
Topp