Svangerskapspenger vikariat

Radia11

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Skal også tinge NAV å spørre, men kanskje dere også vet.
Vikariatet mitt går ut 1.sept, termin 2.oktober. Er det sånn at dersom man har jobbet de siste 6 av siste 10 månedene 100% så har man rett på svangerskapspenger? Evt., hva gjør jeg den siste uken før termin? :)

Last edited:
Ja, stemmer det du sier :) Tror ikke det blir noe problem at vikariatet ditt går ut 1. september, sånn med tanke på svangerskapspenger.

For det første starter vel permisjonen tre uker før termin så 11 september da, og de resterende dagene er ikke noe å bekymre seg for, du har rett på foreldrepermisjon så lenge du har tjent over en viss mengde, noe du garantert har gjort.

Ops, ser det ble feil skrevet! Mente den siste uken før permisjonen starter. Da får vi satse på at det går i orden. Var ikke klar over at det også gikk over en viss inntekt også :)

Last edited:
Er vel minimum 1g eller noe sånt. Mange med deltidsjobb kommer lett over ihvertfall så ikke noe å bekymre seg for :)
Og siste uka får du nok være hjemme og slappe av, lite man får gjort da ;)

Mitt vikariat går også ut før permisjonen starter. Men har forstått det slik at det ikke skal bli noe problem :)

Er vel minimum 1g eller noe sånt. Mange med deltidsjobb kommer lett over ihvertfall så ikke noe å bekymre seg for :)
Og siste uka får du nok være hjemme og slappe av, lite man får gjort da ;)

Så bra! Legen sa også noe med å sykemelde meg den siste uken, men vet ikke om det er innafor :)

Så bra! Legen sa også noe med å sykemelde meg den siste uken, men vet ikke om det er innafor :)
Mener det skal være det, men helt ærlig har nok ikke den uken så mye å si, men spør nav om det vil være ulikt i hva du får utbetalt om den uka er som arbeidsledig eller sykmeldt, de har en facebook side kun om foreldrepermisjon som du kan spørre på :)

Mener det skal være det, men helt ærlig har nok ikke den uken så mye å si, men spør nav om det vil være ulikt i hva du får utbetalt om den uka er som arbeidsledig eller sykmeldt, de har en facebook side kun om foreldrepermisjon som du kan spørre på :)

Det går an :) takk for mange gode svar og tips!

Back
Topp