Svangerskapspenger utbetaling...

JuliJente89

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
jeg fikk innvilget sv.skaps penger 22 mai forrige mnd. Da starter perioden fra 14.05.19.
Fikk ikke den uken jeg mistet i sluttet sv forrige mnd fra nav, og når lønna til de andre kom på jobben nå, fikk jeg ikke fra jobben og fikk ikke penger fra nav 25 juni heller.

Sendte meld til lønnsdatabase på jobben som prater med lønningskontoret. Da i innvilgelsen så står det st arbeidsgiver får tilbakebetalt penger av nav.
«
Svangerskapspengene utbetales til arbeidsgiver fordi arbeidsgiver
betaler deg lønn under permisjonen.
»
Dette står det i brevet fra nav. Men jobben mente jeg ikke skulle få fra de. Hu skulle sjekke med lønningskontoret i morra og jeg må sjekke med nav..

Noen som vet greia her eller har opplevd det samme?
 
Da høres det jo egentlig ut som NAV har tolket det som at du får pengene direkte fra arbeidsgiver og at NAV derfor skal betale pengene direkte til dem. Det betyr jo at arbeidsgiver må ha skrevet på skjemaet for inntektsopplysninger at du får pengene fra arbeidsgiver?? Det er nok lurt å ringe NAV og spørre konkret hva det står på det skjemaet. Da blir du sikkert litt klokere :)
 
Da høres det jo egentlig ut som NAV har tolket det som at du får pengene direkte fra arbeidsgiver og at NAV derfor skal betale pengene direkte til dem. Det betyr jo at arbeidsgiver må ha skrevet på skjemaet for inntektsopplysninger at du får pengene fra arbeidsgiver?? Det er nok lurt å ringe NAV og spørre konkret hva det står på det skjemaet. Da blir du sikkert litt klokere :)

Ja, tenkte p ringe nav i morgen:)
De er så surrete på jobben noen ganger.
Holdt på å ikke få noe penger i det hele tatt først fordi lønningskontoret ikke skjønte at svangerskaps penger var i stedet for sykemelding...

Men heldigvis skal hu som sender inn timene ringe lønningskontoret i morgen, så da får jeg svar fra henne og nav når jeg ringer. Trenger pengene ;p haha... det var hsr. Til overs skal til opppussing. Men har jo regninger som skal betales:p
 
Ja, tenkte p ringe nav i morgen:)
De er så surrete på jobben noen ganger.
Holdt på å ikke få noe penger i det hele tatt først fordi lønningskontoret ikke skjønte at svangerskaps penger var i stedet for sykemelding...

Men heldigvis skal hu som sender inn timene ringe lønningskontoret i morgen, så da får jeg svar fra henne og nav når jeg ringer. Trenger pengene ;p haha... det var hsr. Til overs skal til opppussing. Men har jo regninger som skal betales:p
Krysser fingrene for at du finner ut av det i dag :)
 
Nav sier at jobben skal betale og jobben sier st nav skal betale3)) yeeey

Åh guri malla nav altså. Men isåfall så burde jobben din ha fått penger fra nav, kan de ikke sjekke dette opp? Da er det jo isåfall de som er skyldig deg penger.
 
Nav sier at jobben skal betale og jobben sier st nav skal betale3)) yeeey
Be om at jobben betaler. Da får du nemlig feriepenger neste år. Det får du ikke om NAV betaler :p
 
Nav sier at jobben skal betale og jobben sier st nav skal betale3)) yeeey
Men det betyr jo at jobben har skrevet at de betaler på inntektsopplysningsskjemaet? Du kan ikke få en kopi av det og vise arbgiver da?
 
Nav sier at jobben skal betale og jobben sier st nav skal betale3)) yeeey
Er så sykt tungvint det systemet der! Guri malla altså!
Prøvde å finne noe om systemet på sidene her. Men fant ingenting spesifikt på hvordan det skal foregå.
Men her er iallefall generell info om svangerskapspenger. Hiver den med uansett jeg :D
Svangerskapspenger
 
Nav sier at jobben skal betale og jobben sier st nav skal betale3)) yeeey
Du må få en kopi av skjemaet som arbeidsplassen din har sendt inn, der vil du se hva arbeidsgiver har skrevet. Tipper nav bare forholder seg til det skjemaet :)
 
De hadde misforstått ;p så får noenpenger av jobben til uka, så tar nav over derifra, godt de samarbeider:p
 
De hadde misforstått ;p så får noenpenger av jobben til uka, så tar nav over derifra, godt de samarbeider:p
Så bra det ble en ordnings på det. Vet alt om kluss med NAV og arbeidsgiver altså :p
 
Så bra det ble en ordnings på det. Vet alt om kluss med NAV og arbeidsgiver altså :p
Ja ass er slitsom, skjønte der var noe så tenkte best å bare ringe med engang:p og finne ut sv det, er bare flaks vi har til overs akkurat nå:) pga feriepengene, ellers hadde vi jo slitt:p
 
Ja ass er slitsom, skjønte der var noe så tenkte best å bare ringe med engang:p og finne ut sv det, er bare flaks vi har til overs akkurat nå:) pga feriepengene, ellers hadde vi jo slitt:p
Ja, man er jo helt avhengig å ha litt ekstra penger på konto når sånne ting skjer. Jeg er også glad jeg hadde buffer i april og mai ass :rolleyes:
 
Ja, man er jo helt avhengig å ha litt ekstra penger på konto når sånne ting skjer. Jeg er også glad jeg hadde buffer i april og mai ass :rolleyes:
Ja det skjønner jeg godt, leste jo om dine problemer med det, derfor jeg har fulgt med som en hauk:)
Det jeg er litt spent på, hvis nav egentlig skulle hatt utbetalingen forrige mnd og, så er det en uke jeg i så fall mangler for, så satse på den kommer med nå:)
 
Ja det skjønner jeg godt, leste jo om dine problemer med det, derfor jeg har fulgt med som en hauk:)
Det jeg er litt spent på, hvis nav egentlig skulle hatt utbetalingen forrige mnd og, så er det en uke jeg i så fall mangler for, så satse på den kommer med nå:)
Krysser fingrene for det!
 
Ja, her må man følge med.... Synd det var nav og ikke arbeidsgiver som skulle lønne deg til slutt, for det er av ganske stor betydning for feriepegeooptjeningen din. Men det er jo som det er fra arbeidsplass til arbeidsplass. Er det arbeidsgiver som forskutterer og får tilbakebetalt fra nav, tror jeg alltid det samtidig er full opptjening av feriepenger (iallfall har jeg vært på tre ulike arbeidsplasser hvor dette var praksis). Fra nav er det vel bare opptjening av feriepenger av de første 12 eller 15 ukene har jeg forstått? Det gjelder både sv.sk.penger og foreldrepenger. Verdt å merke seg ang. feriepengene i både 2020 og 2021 for vårt vedkommende :)
 
Back
Topp