svangerskapspenger & sykemelding

Maja87

Glad i forumet
Jeg har jo innvilget 80% svangerskapspenger, og har gått på det siden 1 nov.
Men har ei 100% stilling, så har jobbet 20% frem til mandag. Da ble jeg sykemeldt de siste 20%.
Noen som vet om det går an å gå på svangerskapspenger og være sykemeldt samtidig? Det må jo gå, jeg har jo ei 100%, og jobb har tilrettelagt(sies det), at jeg skal jobbe 20%, men er nå syk, og kan ikke jobbe de.
Hørte nemlig noe snakk om at det ikke gikk an..så ble litt nervøs nå..gidder ikke å styre mere med nav altså.

dytt

nei,du får svangerskapspenger om det ikke er mulig for deg å være på jobb,feks er du flyvertinne må du ut i uke 12el noe,jobber du md maling og løsemidler kan du ikke det heller...

er det fysiske årsaker til at du ikke kan jobbe må du ha sykemelding

Ja jeg går på 80% svangerskapspenger pga at jobb ikke kan tilrettelegge for meg. men den resterende 20% jeg skulle ha jobbet, har jeg blitt sykemeldt for. det jeg lurte på var om jeg kunne ha det samtidig? det trodde jeg, men så sa ei at hun ikke hadde fått sykepenger pga at ho gikk på svangerskapspenger, men det er jo fortsatt gradert..

Så jeg skal jo ha penger for den siste 20% og.

du må høre med nav,men trodde ikek man kunne være begge deler.

Ikke noe problem det. Men hvis du ikke kan jobbe den 20% så hadde du vel ikke kunnet jobbe de 80% du har svangerskapspengene for heller, så da er det kanskje like greitt om legen skriver ut sykemelding på 100% for å gjøre det litt mindre innviklet?

ORIGINAL: vinter09

Ikke noe problem det. Men hvis du ikke kan jobbe den 20% så hadde du vel ikke kunnet jobbe de 80% du har svangerskapspengene for heller, så da er det kanskje like greitt om legen skriver ut sykemelding på 100% for å gjøre det litt mindre innviklet?

En kan godt ha 20% tilrettelagt.. F.eks at en greier å gjøre administrativt arbeid/kontorarbeid, men ikke kan være på "golvet". Det er mange som har flere elementer i arbeidsdagen/stillingen sin, der noe kan være skadelig mens noe er mulig å gjøre.

Når det gjelder spørsmålet fra HI, så tar du en telefon til Nav for å være på den sikre siden :)

ORIGINAL: vinter09

nei sant..jeg hadde ikke fått lov å jobbe de 80% heller nå, og på sykemeldinga mi står det 100% sykemeldt, så da går det automatisk da?
Slutter jeg liksom på svangerskapspenger da?

Jeg tror ikke at det går ann å gå på svangerskapspenger OG være sykemeldt SAMTIDIG.

Jeg tipper at i ditt tilfelle, vil løsningen bil at du blir 100% sykemeldt.

Back
Topp