Svangerskapspenger søknad

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Lurer på hva NAV skal ha av søknader til svangerskapspenger. Har fylt ut skjema tilrettelegging/omplassering. Hva mer trenger man?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Da må vel lege/jordmor skrive sin del av søknaden, den skal så levere til arbeidsplassen. Om de ikke kan omplassere deg så må arbeidsgiver skrive sin del og så sendes søknaden til NAV

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gå inn på NAV.no :-) der står det meste!!

Fikk beskjed av min nav - arbeidene - venninne at man ikke kunne sende inn disse papirene før i uke 26 :)

Fikk beskjed av min nav - arbeidene - venninne at man ikke kunne sende inn disse papirene før i uke 26 :)

Da mener hun nok foreldrepenger. Svangerskapspenger er stønad til friske gravide som av ulike risikoårsaker ikke kan forsette i arbeidet sitt og heller ikke omplasseres.

Trodde ikke man fikk svangerskapspenger om man kunne omplasseres? Men på nav.no ligger det liste over dokumenter de må ha.

Jeg sendte inn forsiden, søknaden, med begrunnelse og signatur fra jordmor (altså fant jeg ingen måte å sende den elektronisk, for signaturen må være original), og inntektsopplysninger fra siste 6 mnd.

Jeg kan ikke omplasseres, det er dette begrunnelsesskjemaet som du har fått fylt ut jeg mente. Men hadde ikke rett på svangerskapspenger uansett, da jeg er ikke er frisk.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har akkurat fått innvilget 40% svangerskapspenger.
Lege eller jordmor fyller ut og begrunner på et skjema som hun/han, du og arbeidsgiver skal signere. Det har du gjort ser jeg.
Så gikk jeg inn på nav.no. Klikk på skjemaer, der ligger første side for innsendelse. Velg så foreldre og sv.penger. Den printet jeg ut. Sendte det til adressen som står på og ga beskjed til arbeidsgiver om å sende inn innteksopplysninger.

Da gikk det ikke lang tid så var alt i orden.

Jeg har akkurat fått innvilget 40% svangerskapspenger.
Lege eller jordmor fyller ut og begrunner på et skjema som hun/han, du og arbeidsgiver skal signere. Det har du gjort ser jeg.
Så gikk jeg inn på nav.no. Klikk på skjemaer, der ligger første side for innsendelse. Velg så foreldre og sv.penger. Den printet jeg ut. Sendte det til adressen som står på og ga beskjed til arbeidsgiver om å sende inn innteksopplysninger.

Da gikk det ikke lang tid så var alt i orden.
Så rart! Jeg fikk eksplisitt beskjed om at svangerskapspenger var enten/eller, iom at det ikke finnes jobber som er bare nien prosent farlig. .. :(

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Så rart! Jeg fikk eksplisitt beskjed om at svangerskapspenger var enten/eller, iom at det ikke finnes jobber som er bare nien prosent farlig. .. :(

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Hvem har du fått den beskjeden fra da? Faller jo helt på sin egen urimelighet, det er jo som regel ønskelig fra alle parter at den gravide delvis kan jobbe. Det står også på NAV sine sider at sv.penger kan gis gradert : https://www.nav.no/Arbeid/Oppfølging+av+sykmeldte/Svangerskapspenger

Svangerskapspenger kan graderes akkurat som sykepenger.

Sent from my iPad using BV Forum

Om jobben ikke kan/vil tilrettelegge er det jo en annen sak.

Arb.plass har jo krav om å tilrettelgge, om de ikke gjør det kan de få heftige bøter av NAV... Men om mulighetene ikke er der begrenser det seg jo. Vet jo ikke hva du jobber med, men de kan få tilretteleggingstilskudd som kan brukes på en person som kan avlaste deg etc.

Back
Topp