Svangerskapspenger psykososiale forhold

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg var til samtale med min sjef idag for å snakke om tilrettelegging av arbeidet. Det var helt forferdelig. Han vil at jeg skal yte ekstra mye i den tiden jeg er på jobb. Pluss han vil endre på arbeidstiden min, noe som vil føre til store ulemper for meg. Da jeg sa at det vil jeg ikke, så fikk jeg beskjed om at jeg skulle være glad det ikke var nedbemmaning. Jeg følte meg veldig truet. Jeg sliter med høyt blodtrykk og har vært sykemeldt 100% den siste uken. Tok selv initiativet til møtet fordi jeg ønsker å jobbe og jeg savner de andre kollegaene mine. For meg virker det som om sjefen egentlig ikke vil ha meg der. Han sparer penger når jeg er sykemeldt. Jeg hadde samme jobben sist svangerskap og var sykemeldt hele svangerskapet. Jeg lurer på om det går an å søke svangerskapspenger på dette grunnlaget. Jeg er jo frisk, men blodtrykket må ned og da går det ikke an med denne typen psykisk terrror.

Jeg var til samtale med min sjef idag for å snakke om tilrettelegging av arbeidet. Det var helt forferdelig. Han vil at jeg skal yte ekstra mye i den tiden jeg er på jobb. Pluss han vil endre på arbeidstiden min, noe som vil føre til store ulemper for meg. Da jeg sa at det vil jeg ikke, så fikk jeg beskjed om at jeg skulle være glad det ikke var nedbemmaning. Jeg følte meg veldig truet. Jeg sliter med høyt blodtrykk og har vært sykemeldt 100% den siste uken. Tok selv initiativet til møtet fordi jeg ønsker å jobbe og jeg savner de andre kollegaene mine. For meg virker det som om sjefen egentlig ikke vil ha meg der. Han sparer penger når jeg er sykemeldt. Jeg hadde samme jobben sist svangerskap og var sykemeldt hele svangerskapet. Jeg lurer på om det går an å søke svangerskapspenger på dette grunnlaget. Jeg er jo frisk, men blodtrykket må ned og da går det ikke an med denne typen psykisk terrror.

Hurra for prisen for dårlig personalpolitikk:bored:. Herregud, hadde absolutt prøvd å søke om svangerskapspenger, spørs om du har grunnlag for det, men er jo verdt å prøve.
Fikk vondt av deg nå, er så surt å få sånn holdning når man er i en sårbar situasjon.
Snakke med legen din eller evnt jordmor, hun kan også søke for deg. Lykke til, håper det ordner seg:Heartred

Jordmor har søkt om svangerskapspenger til meg pga fysisk belastende jobb. Psykisk belastende står også som gyldig grunnlag for å søke. Hør med jordmor, de vet ofte mer om svangerskapspenger enn leger (har jeg hørt fra lege).

Høres ut som en sjef som aldri burde vært i den stillingen. Å være sjef handler om mye mer enn å se resultater, personalansvar er en veldig stor del!

Stor klem til deg ❤️

Huff så trist at det skal være sånn.. man får jo ikke så innmari lyst til å gjøre en innsats da. Mange med personalansvar som absolutt ikke skulle hatt det.
Nå gruer jeg meg enda mer til å fortelle det til sjefen :-/

Dette var ille personalpolitikk. Håpløst å bli møtt sånn når du i utgangspunktet er konstruktiv, ønsker å jobbe og går i dialog. Hør med jordmor om hva slags rettigheter du har i forhold til svangerskapspenger. Vurder også å bruke tillitsvalgt i dialogen med sjefen. Du har krav på tilrettelegging! Lykke til

Takk for gode ord fra dere<3 jeg skal bestille tid hos jordmor. Har til nå bare gått til legen. Har en veldig snill og forståelsesfull lege. Tror ikke det blir problem å være sykemeldt hele svangerskapet. Men da må jeg heletiden få ny sykemelding og levere til arbeidsgiver. Den sjefen er håpløs. Håper ingen av dere andre har så håpløse sjefer. Desverre er han både tillitsvalgt og verneombud. Trodde ikke det gikk an. Men han har fått lov av sin ledelse. Helt utrolig. Jeg gir opp plassen. Skal høre med jordmor om svangerskapspenger. Hvis ikke får det bli sykemelding. Det ordnet seg på den måten forrige svangerskap.

Back
Topp