Svangerskapspenger pga risikabel jobb

lmn86

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2018
Påskekyllingene 2020
Fler enn meg som har en jobb hvor man må over på svangerskapspenger tidlig i svangerskapet pga risiko på arbeidsplassen?

Jeg jobber med utagerende barn på institusjon, og må over på svangerskapspenger fra uke 12 fordi arbeidsplassen ikke har tilretteleggingsmuligheter! Idag er jeg 7+0 og har blitt sykemeldt frem til uke 12! Mye utagering for tiden med skader på personal, og det tør jeg ikke utsette meg og spiren for!

Kjenner dette blir et laaaangt svangerskap!!!

Jeg må ikke gå av tidlig men jeg må være hjemme til uke 12 pga den 5 barnesykdommen og risiko for at jeg skal bli smittet [emoji3] er 7+6 i dag. Heldigvis kommer påske i mellom og tiden blir ikke så innmarlig lang [emoji3]

Jeg og er sykemeldt nå frem til uke 12, men det er fordi jeg jobber natt og er for trøtt til å jobbe natt og jobben kan ikke tilrettelegge...

Så rart det ikke er noen muligheter for administrative oppgaver? Du får fylle dagene med andre ting. Frivillig i Røde Kors? Eller kanskje noe annet i kommunen der du bor?

Jepp samme jobb oh samme situasjon!

Jeg og er sykemeldt nå frem til uke 12, men det er fordi jeg jobber natt og er for trøtt til å jobbe natt og jobben kan ikke tilrettelegge...

Jeg jobber medlever, med 48 eller 72 timers vakter! Gjort det frem til nå og har blitt helt utslitt! Så det var også en medvirkende faktor her!

Ja, sist var jeg sykemeldt fra uke 6 og svangerskapspenger fra uke 9.
Skal til jordmor til uka og regner med det blir et tema.

Så rart det ikke er noen muligheter for administrative oppgaver? Du får fylle dagene med andre ting. Frivillig i Røde Kors? Eller kanskje noe annet i kommunen der du bor?

Jobber privat, så da må de opprette en stilling til meg samtidig som de må fylle stillingen jeg går i! Og det er ikke en mulighet[emoji20][emoji20] noe må jeg hvertfall finne på fremover[emoji12][emoji12]

Jeg må ikke gå av tidlig men jeg må være hjemme til uke 12 pga den 5 barnesykdommen og risiko for at jeg skal bli smittet [emoji3] er 7+6 i dag. Heldigvis kommer påske i mellom og tiden blir ikke så innmarlig lang [emoji3]

Åh, skjønner!! Bra du kan jobbe etter uke 12 da[emoji5][emoji5]

Hos meg har de allerede en gravid på tilrettelegging og har derfor ikke plass til meg også så jeg må ut i 100% svangerskapspenger. Men har egentlig nok å gjøre! Masteroppgave jeg må begynne på og pakke ned hus og klargjøre for salg [emoji28]

Ja, sist var jeg sykemeldt fra uke 6 og svangerskapspenger fra uke 9.
Skal til jordmor til uka og regner med det blir et tema.

Legen min synes det er helt tullete at de ikke kan tilrettelegge, men jeg har prøvd å forklare og han hang til slutt med! Hadde jeg jobba kommunalt f.eks hadde det sikkert vært noe annet!

Men greia er at jeg pendler 17 mil hver vei, noe som går når jeg jobber medlever og bor på jobb! Om de kunne satt meg inn i en dagjobb så hadde det jo ikke gått uansett[emoji849] hadde blitt 5 timer reise hver dag for å komme meg til og fra jobb!

Hos meg har de allerede en gravid på tilrettelegging og har derfor ikke plass til meg også så jeg må ut i 100% svangerskapspenger. Men har egentlig nok å gjøre! Masteroppgave jeg må begynne på og pakke ned hus og klargjøre for salg [emoji28]

Da er det jo praktisk da[emoji12][emoji12][emoji12]

Legen min synes det er helt tullete at de ikke kan tilrettelegge, men jeg har prøvd å forklare og han hang til slutt med! Hadde jeg jobba kommunalt f.eks hadde det sikkert vært noe annet!

Men greia er at jeg pendler 17 mil hver vei, noe som går når jeg jobber medlever og bor på jobb! Om de kunne satt meg inn i en dagjobb så hadde det jo ikke gått uansett[emoji849] hadde blitt 5 timer reise hver dag for å komme meg til og fra jobb!

Her skjønner de heldigvis at det ikke er noe mulighet for tilrettelegging. :)

Jeg har og en jobb hvor jeg kan velge gå ut i svangerskapspenger om jeg føler for det. Ingen mulighet for tilrettelegging og høy risiko. Men skal prøve være i jobb så lenge som mulig. Vil klikke av å gå hjemme!

Er ikke den 5barnesykdom smittsom for fosteret etter uke 12?
Hva jobber du med?!

Back
Topp