Svangerskapspenger pga bekken

Littlå

Glad i forumet
Noen av dere som har fått innvilget det?
Fikk attest i fra legen idag å skal nå søke om dette. Men ser at det kun gjelder hvis det er risiko for fosteret.. Er jo ikke det da..
Noen erfaringer?

Det lurer jeg også litt på faktisk!
Men legen nevnte ingenting om det forrige svangerskap, og da var jeg sykemeldt i flere mnd.[8|]

Jeg skal gå på Svangerskapspenger fra 1 april pga bekkenløsning og hormonene.
Jordmora mi ordna det, og det var ikke snakk om noe annet. Så det var ikke noe problem. Jobben fikk ikke tilrettelagt for meg med det, så det var det eneste alternativet i følge jordmora.

hei,

vet ikke noe om svangerskapspenger. Selv har jeg blitt sykemeldt grunnet bekkenplager, eller bekkenløsning som det står. Men hadde kanskje vært bedre om man fikk svangerskapspenger enn å være sykemeldt. Men for meg er det vell egentlig det samme så lenge jeg ikke mister all inntekt.

Jeg må bare legge til at det er mye gunstigere å få svangerskapspenger enn det er å få sykepenger som når man er sykemeldt. Tror du får bedre betalt og du får feriepenger neste år osv... Jeg hadde en prat med jordmor om dette før helga, og hun anbefalte at alle gravide skal få svangerskapspenger i stedet for sykepenger. Var bare positive sider med svangerskapspenger.[:)]

ORIGINAL: SI_86

Jeg må bare legge til at det er mye gunstigere å få svangerskapspenger enn det er å få sykepenger som når man er sykemeldt. Tror du får bedre betalt og du får feriepenger neste år osv... Jeg hadde en prat med jordmor om dette før helga, og hun anbefalte at alle gravide skal få svangerskapspenger i stedet for sykepenger. Var bare positive sider med svangerskapspenger.[:)]

hmm..skal snakke med legen min om det på torsdag da. hvis det er gunstigere så vil jeg jo søke om svangerskapspenger istedenfor å være sykemeldt.

Back
Topp