Svangerskapspenger og reise til syden?

mammatilenliten

Flørter med forumet
Noen som vet hvordan reglene er hvis man får svangersskaps penger å reiser til syden? Har bestilt syden tur og tatt ferie fra jobb i to uker. Jeg lurer på om det er lov til å reise tim utlandet når man mottar svangersskaps penger? Noen som vet hva man må gjøre i forhold til det, slik at det blir gjort på rett måte. Og at jeg eventuelt ikke mister penger.

Jeg mener at du har lov til å reise for når du får svangerskapspenger er det jo en fare for fosteret når du er i jobb ikke utenom. Men litt usikker da:)

jeg er sykemeldt men nav fortalte meg at jeg kunne fylle ut et skjema for å få reise til utlandet i sykemeldingsperioden.
Husker desverre ikke hvilket skjerma.....
MEN tror så lenge du harsøkt ferie fra jobb stoppes vell svangerskapspengene dine også mottar du lønn fra arbeidsgiver mens du har ferie og du kan derfor reise lovlig.
Om ikke skal du ialefall ha ferien din tilgode?
Forklarte jeg meg bittelitt forståelig?

Litt usikker da jeg ikke jobber med svangerskapspenger, men jeg jobber i NAV og vanligvis skal man søke om å reise. Veldig enkelt for NAV å finne ut om du har reist uten å gitt beskjed, og da kan du risikere å måtte betale tilbake. Du må bruke feriedagene dine med mindre du reiser av medisinsk årsak, så arbeidsgiver skal også ha beskjed.

Jeg chattet med dem i går, jeg trengte visst bare å ringe inn slik at det ble registrert. Virket som om det kom til å gå ganske greit.

Back
Topp