Svangerskapspenger og ferieavvikling

Heioghopp21

Flørter med forumet
Hei! Har noen opplevd å få svangerskapspenger, og at perioden har strukket seg over en periode man egentlig skulle hatt ferie? Har dere fått igjen ferien senere? Eller har dere måttet se ferieukene som tapt?!

Fekk ta ut all ferien etter at foreldrepermisjonen var over, ingenting som gjekk tapt

Jobber i bhg som holder feriestengt to uker i juli. Arb.giver mener disse to ferieukene må tas ut, men jeg har sv.penger ut august... Hverken nav eller Arbeidstilsynet sitter på noe klart svar.

Svangerskapspenger, som Heioghopp21 skriver, og foreldrepenger, som svarerne skriver, er vel to forskjellige ting.

Rart at det offentlige ikke har noen fasit på dette!

Begynte på et logisk resonnement, men først brast logikken og deretter innså jeg at Nav ofte ikke er så veldig logisk. :hilarious:

Dette reguleres av ferielovens paragraf 7 og 9 :)
Selvfølgelig skal du få ferien din senere.
Jeg hadde fire uker ferie til gode fra 2020, det tar jeg ut sammen med årets ferie, etter permisjonen. Jeg jobber i kommunen så overføringen gikk automatisk.

Jobber i bhg som holder feriestengt to uker i juli. Arb.giver mener disse to ferieukene må tas ut, men jeg har sv.penger ut august... Hverken nav eller Arbeidstilsynet sitter på noe klart svar.

Svangerskapspenger er litt vanskelig der, for du er jo ikke for syk til å jobbe, men skal ikke jobbe pga diverse. Min arbeidsgiver hadde nok latt det gå som sv.penger og gitt meg ferien til gode, andre er ikke så bøyelige.

jeg har også fellesferie, men jeg fikk fint ta ut ferie når jeg ville dvs i etterkant av permisjonen min. Arbeidsgiver stilte ikke spørsmål ved det en gang.

Ja, forskjell på foreldrepenger og sv.penger. Ved permisjon (foreldrepenger) har man rett til å få utsatt. Hverken NAV eller Arbeidstilsynet hadde noe godt svar å gi ang forskyve ferie når man mottar sv.penger.

Back
Topp