Svangerskapspenger - fare for koronasmitte

Jeg jobber som frisør. Er sykemeldt nå, men tanken på å skulle ut i jobb er kjempeskummel siden vi jobber så tett på kunden..

Tviler på at noen får svangerskapspenger pga korona utenom de som eventuelt jobber i helsevesenet og av en eller annen grunn ikke kan omplasseres til en jobb hvor de ikke er i kontakt med smittede :) Jobber selv som lærer, og vi er vel kanskje de som er i kontakt med flest (så godt som voksne) mennesker i løpet av ei uke uten noe særlig form for smittevern.. Hvis alle gravide lærere skulle gått over på svangerskapspenger tror jeg ikke ting hadde gått rundt :eek:

Gravide regnes jo ikke som risikogruppe så det skal vel holde hardt å bruke det som grunnlag

Jobber som sykepleier i hjspl. Her tilrettelegges det så godt som mulig, men tror ikke det er grunnlag for svpenger i seg selv så lenge det kan tilrettelegges for andre oppgaver.

Tviler på at noen får svangerskapspenger pga korona utenom de som eventuelt jobber i helsevesenet og av en eller annen grunn ikke kan omplasseres til en jobb hvor de ikke er i kontakt med smittede :) Jobber selv som lærer, og vi er vel kanskje de som er i kontakt med flest (så godt som voksne) mennesker i løpet av ei uke uten noe særlig form for smittevern.. Hvis alle gravide lærere skulle gått over på svangerskapspenger tror jeg ikke ting hadde gått rundt :eek:
Samme her, og sv. penger er ikke et alternativ. Nettopp fordi det ikke er noe forhøyet risiko ved å være gravid. Jeg møter mange mennesker hver dag på jobb, men vi får bare stå i det som alltid :rolleyes: tror også at skolene hadde fått store problemer hvis det var tilfellet ja..

Sniker fra januar. Er også lærer og i risikogruppen også uavhengig av graviditet, men fikk ikke svangerskapspenger da det må være fare for fosteret. Så endte med sykemelding i fire måneder..

Sniker fra August 2021
https://stami.no/anbefalinger-koronasmitte-og-gravide-i-arbeid/