Svangerskapsmigrene

Cyrus

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Påskekyllingene 2020
Jeg sliter plutselig skikkelig med ekstrem hodeverk..

Dette hadde jeg ikke når jeg gikk med de 3 første, men med nr 4 startet det i uke 14 og varte omtrent til uke 33.
Nå er jeg igjen i uke 14, 13+2 ifølge tidlig ul, men bare 12+6 ifølge meg selv, nå er det bare såvidt jeg klarer å skrive dette innlegget. Jeg har mest lyst til å krype sammen i fosterstilling og ha det helt mørkt rundt meg...
Det kjennes ut som bihulebetennelse, der man ikke kan røre på hodet der det smeller i hele hodet..
Dette begynte i går ettermiddag, kjente ingenting ved første svangerskapskontroll på Tirsdag..
Jeg kjenner meg desperat i øyeblikket.. Jeg har mine to minste hjemme på dagtid og jobber hver kveld..

Noen råd eller erfaringer hos dere med denne plagen? Jeg har ikke lyst å spise paracet nå heller, men blir jeg desperat og sliten nok så blir det det jeg tyr til..
Aner ikke mine arme råd akkurat nå og har bare lyst å forsvinne så vondt det er :(

Du bør ta Paracet, det er ikke farlig.:) Belastning og stress for kroppen å gå med slike smerter.
Men har du vært hos legen? Jeg ville absolutt fått sjekket urin og blodtrykk nå som du er gravid. Svangerskapsforgiftning f.eks.

Jeg har akkurat hatt en runde med bihulebetennelse og kjenner meg igjen i det du skriver!

Jeg ble nødt til å ty til Paracet, men turte ikke mer enn Max en hver dag (det hjalp ikke..) prøvd dette litt av og på i en uke og var hos legen min i går som mente jeg skulle øke til full dose Paracet og fortsette med det om nødvendig. Han påpekte flere ganger at det ikke er farlig (selv om jeg Jar gått på det av og på i en uke nå).

Men tør jeg ta noe særlig fler? Nei. Nå tar jeg kun om det blir helt krise og jeg ikke klarer å reise meg. Men, det skal altså ille bære farlig å ta det, men for ens egen del skal man jo uansett prøve å unngå det.

Tenker at om du har så vondt så prøv å ta to Paracet og se om det hjelper.

God bedring[emoji173]️

Jeg hadde akkurat samme hodepine! Paracet hjalp ikke. Øre-nese-halsspesialisten jeg var hos fordi jeg trodde det var bihulene ba meg gå til naprapat. Så jeg gjorde det og hun kurerte hodepinen! Det var altså spenningshodepine, og det er det for mange. Jeg tar nå 200 mg magneisum daglig og da unngår jeg at hodepinen kommer. Om jeg får sånn hodepine i en periode jeg ikke tar magneisum går det over i løpet av et par dager med magneisum. Uten magneisum/naprapat kan det ta ukesvis..

Jeg hadde helt sykt vondt. Var til masse utredning. Både MT og CT av bihulene, og de vurderte også om det var migrene.

Om det er svangerskapsmigrene vil sannsynligvis ikke paracet hjelpe. Det finnes heldigvis migrenemedisin det er mulig å ta selv om man er gravid, dersom det viser seg at det er svangerskapsmigrene du har fått. Ville tatt kontakt med lege om det ikke gir seg i løpet av kort tid. Masse god bedring! :)

Jeg har også migrene (både i og utenfor svangerskap). Prøver å ta Paracet til tider, men det hjelper veldig lite. Det er helt forferdelig å se på at de andre migrene medisinene står på hylla uten at jeg kan ta de :( Har dessverre ingen gode råd annet enn å slappe av på et mørkt, kaldt rom uten mobil/skjerm som lyser opp..

Jeg sliter med svangerskaps migrene. Ble lagt inn forrige svangerskap fordi jeg bare lå i 4 døgn med syke smerter. Nå tar jeg dobbel dose magnesium hver dag, og (bank i bordet) ikke hatt migreneanfall etterpå. Men har fremdeles en del vanlig hodepine. Du må stresse ned, drikke mye vann, frisk luft og slappe av. På sykehuset fikk jeg ingenting annet enn Paracet og kaffe. Paracet funker ikke på migrene....

Back
Topp