Svangerskapslengde

Lykke!!!

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Lurer bare på hvordan dere regner. Går dere ut i fra 40+0, 40+1, 40+2 eller 40+3? :)

Jeg regner 40+3 siden gynekologen min gjør det. Brukte 40+2 sist svangerskap, og snuppa kom på termin:)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg regner også 40+3 fordi jordmora på oul gikk ut fra det når hun satt termin:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Aner ikke, vet ikke hva gynekologen min brukte når han satte termin. Hun kommer sikkert ikke på termin allikevel, så det er ikke så viktig :P

-Fra appen-

Rart at man bruker ulike svangerskapslengder i norge.. men det gjør man altså.....
Legen min bruker 40+2

Er ikkje sikker men trur jordmora rekna ut frå 40+3 og bv appen 40+2. Synest det er så kjekt å følge med på appen så eg rekner ut frå den :P ein dag til å frå er ikkje så nøye så lenge eg har ein termindato og telle ned til og ser at det går framover ;)

Nei, helt enig med dere at det ikke har noe å si:) Bare nysgjerrigheten min, på hva som er vanligst i dag, og hvor mange forskjellige måter helsepersonell beregner på i dag;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Regner sånn som appen gjør :P Det gjør fastlegen og, men ikke jordmor. Er nå ikke så farlig, terminen er jo den samme uansett :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

40+3 brukes her

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp