Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ville gått utifra terminen du fikk på sykehuset.. De måler str på babyen, ikke når du hadde mensen..Live2Learn skrev:
Her regner alle 40+2..
Syns det er helt latterlig at de skal bruke 40+3.. I utlandet regner de bare 40..
Nei, terminen blir regnet utifra størrelse på babyen.. Om de har regnet 40+3, er du bare en dag kortere på vei.. Terminen er den samme uansett om de regner 40+2 eller 40+3..Live2Learn skrev:
Forskjellen er hvor langt du er på vei! =)
La oss si du er 20 uker på vei med termin 13 november med regnemåte 40+3..
Hvis de regner 40+2, så er svangerskapet 1 dag kortere og du er en dag lenger på vei.. 20+1.. Terminen vil ikke forandres om de regner 40+3 eller 40+2.. Størrelsen på babyen er den samme uansett! :)
skjønner?! =) =) =) hehe...
Og i følge mens termin er jeg 20+5 i dag, terminen var 4. nov. men blitt flyttet 8 dager, så er 19+4 i dag, og da skal vell terminen bli flyttet 8 dager også og ikke 9?? Og da blir det jo 12. nov som jordmor sier. Ikke at det er så nøye, men er noe feil et sted.. Hvis ikke jeg misforstår helt :pTiemi skrev:
Og i følge mens termin er jeg 20+5 i dag, terminen var 4. nov. men blitt flyttet 8 dager, så er 19+4 i dag, og da skal vell terminen bli flyttet 8 dager også og ikke 9?? Og da blir det jo 12. nov som jordmor sier. Ikke at det er så nøye, men er noe feil et sted.. Hvis ikke jeg misforstår helt :pTiemi skrev:
Live2Learn skrev:
Ja, ifølge menstermin din er den 4 november, men menstermin er regnet på 40+2..
Hadde du regnet 40+3 fra begynnelsen av, så hadde den vært på 5 november :)
Dermed bare flyttet 8 dager! =) hehe
måtte bare sjekke litt på nettet, og i følge terminkalkulatorer er også termin 12. nov når jeg er 19+4 i dag. Hmm. De bruker jo også 40+2 da.. Men allikevel blir termin dato flyttet en dag.Tiemi skrev:
Live2Learn skrev:
måtte bare sjekke litt på nettet, og i følge terminkalkulatorer er også termin 12. nov når jeg er 19+4 i dag. Hmm. De bruker jo også 40+2 da.. Men allikevel blir termin dato flyttet en dag.Tiemi skrev:
Jeg sjekket og med kalkulator, og da fikk jeg 19+3.... hehehe... Utifra terminen din..
Men det er dårlig at de ikke følger ultralydterminen din.. det er jo den som er viktigst..
Ja, du får at du er 19+3 med termin 13 nov.. Fordi kalkulatoren der regner 40+2.. hehe..Live2Learn skrev:
Termin 13 november med den nye regnemåten 40+3 tilsier at du er en dag lenger på vei.. 19+4! =) Som er det som de på sykehuset sa! :)
det er babyen som bestemmer når den skal ut da, uavhening om hvem dato du har ;) så om en dag til eller fra tror jeg ikke spiller så stor rolle :P hadde skjønt frustrasjon om det var snakk om 5-6 dager mellom lege og UL dato, men en dag er jo ingentingNinaBeate88 skrev:
jeg tar utgangspunkt i termindato fra UL, så har jeg iallefall en dato å gå utifra ;)
ser ikke poenget med og ha to forskjellige i samme land;) Kan de ikke bare bli enige?? Hehe