Svangerskapskvalme

Tok ikke medisin i går kveld for å teste om jeg kaster opp. Har et par dager fri fra jobb + helg så passer jo forsåvidt greit.. So far so good!
Det er bra, men en pause er vel ikke egentlig anbefalt. De fungerer jo best når de er brukt en stund. Men hvis kvalmen har gitt seg generelt, så er jo det veldig bra!

Det er bra, men en pause er vel ikke egentlig anbefalt. De fungerer jo best når de er brukt en stund. Men hvis kvalmen har gitt seg generelt, så er jo det veldig bra!
Jeg er kvalm nå så angrer!! Visste ikke det var anbefalt å droppe pause… Ups

Her fungerer ikke kun kveldsdosen. Måtte ta en på morgenen i dag, og nå er jeg både helt forferdelig kvalm og trøtt:hungover:

Jeg er kvalm nå så angrer!! Visste ikke det var anbefalt å droppe pause… Ups
Skjønner at det er fristende å ta en pause, men du får bare starte på igjen. Her tør jeg ikke ta pause. Og kjenner vel egentlig at dosen bør økes, men tersekelen er høy for min del. Vil gjerne kunne kjøre bil og sånn...

Jeg har funnet et lite triks som funker vertfall innimellom for kvalme (i tillegg til å ha plast spypose i veska just in case) ; kjøpt sitron aromaterapi olje på apoteket og har i veska. Når det kjennes ut som jeg skal kaste opp når jeg går ute så lukter jeg på den. Den friske lukta gjør så hjernen får en liten omprogrammering!:)
Funker sikkert ikke for alle, men kanskje vært å prøve:)

Noen som har begynt å trappe ned Xonvea? Her har kvalmen begynt å gi seg og skulle gjerne ha begynt å trappe ned, men ser at mange sliter med det, så vet ikke om jeg bør drøye det enda lengre. Går på full dose, så blir eventuelt å kutte midt-på-dagen-tabletten først.

Noen som har begynt å trappe ned Xonvea? Her har kvalmen begynt å gi seg og skulle gjerne ha begynt å trappe ned, men ser at mange sliter med det, så vet ikke om jeg bør drøye det enda lengre. Går på full dose, så blir eventuelt å kutte midt-på-dagen-tabletten først.
Jeg tør ikke enda, for har noen kvalmebølger innimellom enda, er 10+3. Tør ikke å redusere før uke 12-13 i hvertfall. Tenker også å kutte midt på dagen tabletten først :)

Back
Topp