Svangerskapskvalme

MarieMie

Andre møte med forumet
Må bare lufte litt hos dere. Trodde jeg hadde spysjuka, den begynte på tirsdag. Men, det går bare ikke over! Jeg er fortsatt kvalm og indisponert rett og slett. Alt jeg ønsker er å ligge på sofaen. Jeg har endelig sluttet å spy, og har fått i meg litt mat (en til to brødskiver) de siste dagene. Etter mat må jeg hvile fordi jeg blir uvel og kvalm igjen.

Er dette da spysjuka eller er det graviditet? Var det spysjuka til å begynne med og gikk over til svangerskapskvalme? Hva tror dere? Hvordan er det når dere har vært skikkelig dårlig i svangerskapene? Må få meg en legetime tror jeg...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ville tatt en graviditets test da hvis du er usikker:)

<3 venter et vinterbarn <3

Hehe, den er tatt for lenge siden. Er 6 - 7 uker på vei. Det jeg lurer på som kanskje kom litt utydelig frem er: er det dette de kaller hypermesis... eller no??

Åja haha trodde det var om du var usikker på om du var gravid! Håpe det gir seg da!:(

<3 venter et vinterbarn <3

Jeg hadde spysyken i begynnelsrn jeg også da var jeg utslått nesten en uke:/ tror man har dårligere immunforsvar når man er gravid og blir derfor lettere og gjerne lengre syk. Men hvis du ikke får i deg næring er det ikke bra!:/ ring lehen i morgen du hvis du ikke føler deg bedre, det kan i hvertfall ikke skade å bli undersøkt:)

Tror jeg ville fått legen til å sjekka deg for det kan være at du har fått Norovirus som henger godt i og da kan det være du har godt av ekstra veske intravinøst om du er skikkelig dårlig.
Og er det hypermesis må du ha medisiner og tett oppfølging.

God bedring og lykke til :)

Var sånn 2-3 uker selv også gikk jeg tilbake til "normal" kvalme... Jeg tenkte det var graviditeten, men så viste det seg at svigermor og svigerinna mi hadde det samme (i noe mildere grad), så kom frem til at det trolig har en kombo...

Uansett ufattelig slitsomt. Håper du føler deg bedre snart! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp