Svangerskapskvalme, erfaringer?

IEKK

Første møte med forumet
Dere som har vært gravide flere ganger, og som sleit med kvalme. Har dere hatt det i alle svangerskap? Eller kun ett/noen av dem? Vært forskjellig fra gang til gang? Hva hjalp/hjalp ikke?
Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i min forrige graviditet. Våknet opp dagen jeg var 6uker på vei og var ekstremt kvalm. Ble sengeliggende i et par måneder, lagt inn på sykehuset for påfyll av div. Gjorde ikke annet enn å sove og kaste opp i flere mnd. Ingen medisiner funket optimalt. Redd for samme opplevelse nå :depressed:

Dere som har vært gravide flere ganger, og som sleit med kvalme. Har dere hatt det i alle svangerskap? Eller kun ett/noen av dem? Vært forskjellig fra gang til gang? Hva hjalp/hjalp ikke?
Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme i min forrige graviditet. Våknet opp dagen jeg var 6uker på vei og var ekstremt kvalm. Ble sengeliggende i et par måneder, lagt inn på sykehuset for påfyll av div. Gjorde ikke annet enn å sove og kaste opp i flere mnd. Ingen medisiner funket optimalt. Redd for samme opplevelse nå :depressed:

Jeg håper du slipper kvalmen denne gangen. Det høres så slitsomt ut å ha ekstrem svangerskapskvalme❤️

Har ingen erfaring med HG, bare vanlig kvalme og i løpet av de 4 gangene jeg har vært gravid var det bare en gang hvor jeg ble skikkelig kvalm, da var det såvidt jeg fikk i meg mat.

Hørte foresten tips i et annet terminfirum om å begynne forebyggende med medisiner mot kvalme, fikk inntrykk av at det hjalp noe❤️

Jeg håper du slipper kvalmen denne gangen. Det høres så slitsomt ut å ha ekstrem svangerskapskvalme❤️

Har ingen erfaring med HG, bare vanlig kvalme og i løpet av de 4 gangene jeg har vært gravid var det bare en gang hvor jeg ble skikkelig kvalm, da var det såvidt jeg fikk i meg mat.

Hørte foresten tips i et annet terminfirum om å begynne forebyggende med medisiner mot kvalme, fikk inntrykk av at det hjalp noe❤️
Håper du slipper unna kvalmen denne gangen :Heartred

Ja jeg burde nok ta kontakt med legen i forhold til forebygging, takk for tips om det :)

Håper du slipper unna kvalmen denne gangen :Heartred

Ja jeg burde nok ta kontakt med legen i forhold til forebygging, takk for tips om det :)
Tusen takk :love017

Håper du får god hjelp hos legen og at tiltakene hjelper denne gangen:Heartred

Lurt å kontakte lege tidlig!

Jeg har ingen erfarne tips, alt dette er nytt for meg. Så dette er ingen kur for HG, og det kan hende det bare gjelder meg: Jeg er mindre kvalm når jeg sover masse. Det å hvile så mye går helt mot alle mine vanlige impulser. Normalt sett er jeg en sånn "trøkke seg gjennom" og "kjøre på"-person, som gønner på uten å ta så mange pauser, så det satt langt inne å bare gi seg sjøl lov til å ta en dupp midt på dagen. Til vanlig blir jeg også skikkelig trøtt og sur av å sove på dagen, pluss at jeg sliter med å sove om natta da, men nå er det helt annerledes. Så, ville bare sende noen varme tanker og si: Husk å hvile masse og ta vare på deg selv. Det er lov å ta det mer med ro, vi er ikke late av den grunn.

Dette er min 4. graviditet nå, så langt knapt ingen kvalme. Det første (kom til uke 9) var så ille at jeg ble innlagt med ekstrem svangerskapskvalme og måtte gå på kvalmestillende 2 ganger om dagen. Det andre rakk jeg ikke å komme lenger enn litt over 5 uker, men der følte jeg null symptomer. Det 3 var mer normalt, men kasta vel ikke opp noe (mista i uke 11).

Nå er jeg egentlig i ganske fin form, kun vært kvalm 1-2 ganger ☺️ (4+5)

Back
Topp