Svangerskapskvalme eller omgangssyke?

Babydrømmen89

Blir kjent med forumet
Jeg har vært kvalm gjennom så og si hele svangerskapet, jeg er 9+6 i dag. Jeg har kastet opp litt til og fra tidligere også, gjerne på formiddagen. Men i dag har jeg kastet opp alt jeg har prøvd å putte i meg.. har derfor ikke holdt på hverken veske eller mat siden klokka 6 på morgenen i dag. Blir så usikker på hva jeg skal gjøre, dette kan jo ikke være bra for baby i magen? :/ noen som har noe tips? Kjenner jeg er redd og engstlig i dag :(

Høres ut som meg i forrige uke. Det går omgangssyke for tiden, så det er ikke utenkelig at det er det du har fått. Leste et sted at som gravid har man gjerne litt dårligere immunforsvar og er derfor ekstra utsatt for denne typen infeksjoner.

Den gode nyheten er at dette ikke er farlig for den lille i magen [emoji2] Den tar det den trenger [emoji2] Fokuser på å få i deg drikke. For meg hjalp det å drikke en kombo av eplejuice og farris i svært små slurker med kanskje 5 min mellomrom.

Omgangssyke er fælt når det står på, men det går som oftest fort over. Jeg var også veldig bekymret da det rammet meg i forrige uke, men UL viste at knøttet hadde det mye bedre enn mor [emoji2] Tror du kan slappe helt av.

Hvis du har feber anbefaler jeg forresten Paracet i stikkpilleform. Det kommer ikke opp igjen (selv om de er litt ekle å ta...).

God bedring!

Hadde det sånn her om dagen, men varte bare en dag heldigvis. Har hatt gjennomgående kvalme dette svangerskapet, men det var første dagen absolutt alt kom opp igjen. Drakk farris og fikk i meg en most kiwi den dagen. Når vi er så tidlig i svangerskapet mener jeg at knøtten tar det den trenger fra kroppen vår. De trenger liksom ikke så mye så tidlig. Legen min sa ingen ting på at jeg hadde gått ned i vekt, og sa at det var helt normalt om man var kvalm. Du kan heldigvis trøste deg med at dersom det er omgangssyken, så går det som oftest fort over :)

Back
Topp