Svangerskapskvalme avtatt

AL93

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Jeg er 8+1 i dag. I går og i dag har jeg våknet og vært i forholdsvis god form. Har vært litt svimmel bare. Puppene mine er ømme, og kjenner ligamentsmerter fremdeles. Er det normalt at kvalmen kan avta nå?? Det skal sies at jeg har fått sovet uforstyrret og helt til kl 10 begge dagene da. Det kan kanskje være årsaken? Blir litt bekymret...
selv om det er deilig å våkne uten å være drit kvalm! :)
 
"De fleste blir kvalme i graviditeten, men det er stor forskjell på hvor slått ut man blir av den. Noen ender på sykehus på grunn av hyperemesis, andre er litt småkvalme på morgenkvisten, men i fin form ellers. Noen er plaget i noen få uker, andre store deler av svangerskapet, eller til og med hele svangerskapet." - Denne artikkelen

Det er nok litt uvanlig å slippe unna kvalme. Men det er ikke nødvendigvis et dårlig tegn. Det kan jo bare være at du har skikkelig flaks :) Utrolig individuelt hvor kvalm man blir. Og jeg tenker at du må nyte det nå når den ikke er der :)
 
Med første var jeg ikke kvalm i det heletatt ❤️ reagerte på noe mat lukter med vemmelse men ikke noe kvalm/uggen ellers.
 
Hos meg varierer det veldig, kan våkne en dag og være i god form. Som i dag, i går var det helt motsatt. Men blir fort uggen hvis jeg ikke får spist osv. Likevel har de fleste dager i det siste har vært preget av kvalme og oppkast. Gleder meg sånn til det er over. Er 8+5

Tenker at det er vanlig at det varierer, og for mange avtar vel kvalmen nå i tiden fremover?

Kanskje du også har vært ekstra sliten? At kvalmen og søvn henger litt sammen?
 
Hos meg varierer det veldig, kan våkne en dag og være i god form. Som i dag, i går var det helt motsatt. Men blir fort uggen hvis jeg ikke får spist osv. Likevel har de fleste dager i det siste har vært preget av kvalme og oppkast. Gleder meg sånn til det er over. Er 8+5

Tenker at det er vanlig at det varierer, og for mange avtar vel kvalmen nå i tiden fremover?

Kanskje du også har vært ekstra sliten? At kvalmen og søvn henger litt sammen?
Godt å høre at det kan være normalt :) Føler meg litt uggen nå ☺️
 
Back
Topp