Svangerskapskurs

• Trådstarter Trådstarter Solstrål
  • Opprettet Opprettet
S

Solstrål

Guest
Er der noen som har tatt stilling til dette, eller gjort seg noen tanker?

Jeg tror nok ikke jeg skal det. Jeg var ikke på under forrige svangerskap heller. Jeg ville egentlig på sånn omvisningstime på sykehuset, men siden jeg hadde termin i august så passet det ikke pga ferie avvikling på sykehuset. Men jeg klarte meg veldig fint uten! [:)]

Jeg ville egentlig dette, men sambo skal reise avgårde i 4 uker og vil ikke gå på kurset alene.
I tillegg får vi ikke omvisningen her i fredrikstad iallefall, pga svineinfluensaen og smittefare. Kjiipern for det ville jeg gjerne fått med meg [:@]

Alt er jo nytt for oss også så det hadde kanskje ikke vært så dårlig ide.....

Ja, dette skal vi på!
Synes det er kjekt å gjøre slikt sammen!

Vi skal også på førstehjelpskurs for spebarn sammen!

Syns det var heilt topp når vi var på kurs før vi fikk første mann! Det er å anbefale. Men kun om du er førstegangs. Har du født før trur eg ikkje det er mye nytt å lære på kurs.. :)

ORIGINAL: Swinx

Vi gikk på det med førstemann og vil absolutt anbefale det til alle dere andre førstegangs! Masse å lære!! Også for de kommende fedrene [;)] På kurset vårt hadde vi til og med time med fysioterapaut [:)]

men hvordan fungerer det, hvor henvender man seg, når i svangerskapet er det osv?? har ingen peil he he

Var på kurs sist, men følte ikke jeg fikk så mye ut av det. Var egentli pga omvisning på sykehuset vi var med. Kommer ikke til å gå denne gangen!

jeg skulle gjerne gå sist jeg var gravid, men det har dessverre ikke blitt noe av. Og nå har jeg ikke behov for svangerskapskurs, så det blir ingenting her

Vet noen hvor mye det koster og når det er vanlig å begynne i så fall? Synes det høres spennende ut :)

Jeg er førstegangs, og har tenkt tanken... Men jeg må høre hvor mye det koster først... Også høre litt med jordmor hva som skjer på sånne kurs, for å finne ut om det er noe vits eller ikke!

Jeg var da jeg var gravid med forrige. Ikke fordi jeg hadde lyst, men mannen ville. Vi damer er jo ganske flinke til å snakke sammen å finne info på nett, mens mennene er litt mindre flinke på det ofte. Han satte stor pris på en liten info-dag;) omvisningen på sykehuset var også for hans del. Men tror det kan være lurt for førstegangs. Her var det jordmor som arrangerte det. Det var gratis, mn kun for førstegangs, så du får undersøke der du bor. Har sett noen lapper om kurs til 1000 kr rundt omkring.

tenker vi skal ta det som det kommer... :)

jeg tror jeg får panikk om jeg lærer noe som ikke er rett i mitt tilfelle...

Back
Topp