svangerskapskurs

• Trådstarter Trådstarter N
  • Opprettet Opprettet

N

Elsker forumet
Er det mange her som har vært på eller skal på et slikt kurs?
Selv blir jeg frarådet av alle rundt meg, de sier det var bare tull og gav dem ingenting. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren min mener også at vi ikke trenger det, men det er lett for han å si som har gjort dette 2 ganger tidligere[&:]

Vi skal ikke på det, da jeg syntes det er unødvendig i tillegg til at det koster penger!!!!

Gratis her...alle sier at det er unødvendig ja. De som kjenner meg sier at jeg kommer til å gjøre det som er best for meg selv uansett hva man lærer på et kurs og samme sier barnefaren.[;)]

Det er sånn jeg tenker også!!!

Jeg har min oppfatning om hvordan det blir, og folk sier at det ikke skulle være nødvendig for meg!

Jeg skal ikke på kurs. Min samboer har også vært gjennom dette to ganger før, selv om det er en stund siden. Så han syns det er unødvendig. Dessuten tror jeg vi får nok hjelp og veiledning når vi ligger der og skal føde... Klem

jeg skal ikke på svagerskapskurs. jordmor anbefalte meg det ikke siden jeg er alene. hadde ikke vært noe gøy for meg og komme dit med 10 par, og jeg alene. ho sa jeg heller burde dra på amathea, men jeg tror ikke jeg gjør det. nå er det litt sent også, for jeg skal jo BARE være inne, og kan hende jeg blir lagt inn igjen imorra[:@]

Hei hei

Vel, jeg skal på kurs, dvs jeg og kjæresten... Ja, det koster penger, og nei, det gir oss kanskje ikke så veldig mye ny kunnskap, men det har bl a en omvisning på fødeavdelingen, og så treffer du andre som skal føde omtrent samtidig... Så vi tar en tur vi :) Litt sånn mental forberedelse, tenker jeg...

Men alle gjør som de føler selv, og det er nok det riktige for deg også.

Lykke til!

Enig med Mar78 her[:D] Vi skal,mest pga omvisning på sjukehuset, ingen av oss som har prøvd dette før, så derfor sa vi jess til det[:)]

Her hvor jeg bor får alle omvisning på sykehuset i uke 32, selvom du ikke skal på sv.kurs...

Vi var ikke på kurs, vi var heller på fødselsforberedende kurs hos jordmor. Det syntes jeg var lærerrikt og så var det gratis.

Vi skal ikke..... Føler ikke noe behov for dette, egentlig. Tar det hele med stor ro, i hvert fall nå! [&:] har venninner som har masse unger - får veldig god info fra dem! Og i tillegg tror jeg alt kommer helt naturlig når det først setter i gang. [:)] vi er jo skapt for dette.... Og det har blitt født unger i 1000-vis av år uten hverken svangerskapskurs eller jordmødre! [;)]

Hei og hå.

Skal også på sv.kurs. Er hjeldigvis gratis her, hvis ikke hadde vi nok ikke dratt. Synes det er litt greit å få møte andre som skal ha samtidig som oss.

Hver sin smak, tror uansett det er viktig at vi alle gjør det som føles rett for oss selv[:D]

Klem

ORIGINAL: mamma84

Her hvor jeg bor får alle omvisning på sykehuset i uke 32, selvom du ikke skal på sv.kurs...

Samme her...kurset er en egen ting for seg selv som ikke har noe med omvisning på fødeavdelingen på gjøre.

ORIGINAL: jannicke T

Jeg skal ikke på kurs. Min samboer har også vært gjennom dette to ganger før, selv om det er en stund siden. Så han syns det er unødvendig. Dessuten tror jeg vi får nok hjelp og veiledning når vi ligger der og skal føde... Klem

Hehe, skulle tro det var jeg selv som hadde skrevet det der. Samme navn og samboer som har vært med på det 2 ganger tidligere , men en stund siden[;)]

heisann...[:)]
her hos oss er kurset gratis...
selv har jeg vært på dette kurset og jeg men er at man renger ikke...
du blir jo som sagt kjent med andre og kan spørre om ting du lurer på.
du får omvisning på sykehuset og det er litt greit...
men mange har forskjellige meninger om dette..men føler du for at du trenger dette,så gjør du det..det er din trygghet.[:)]

lykke til videre i allefall..

klem

Hei. Vi har nå tenkt oss på svangerskapskurs vi[;)] Først og fremst for å bli kjent med andre i nærheten i samme situasjon. Mange jeg kjenner har etter flere år fortsatt god kontakt med barn og voksne de gikk på kurs med. Kjempefint for små og store å ha kontakt med andre med samme interesse. (Blir jo selvfølgelig kjent med andre uten kurs også, men likevel en fin anledning også for far å treffe foreldre med jevngamle barn...)

Her skal vi ikke på svangerskapskurs! Men jordmor skulle avtale med sykehuset slik at vi kunne få en omvisning på fødestuen!

Back
Topp