Svangerskapskurs.

Trultemor2016

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det noen som har vert på svangerskapskurs? :) skal i morgen og kjenner jeg egentlig gleder meg litt. Er det flere som skal framover? :)

Jeg har meldt meg på, så venter på "innkallings"brev i posten!
Men har hørt mye drit om det, så forventningene er minimale... :(

På ahus er alt fullt (vært det lenge) og i juli/starten av august har de ikke :(

Jeg skal på fødselsforberedende kurs la maze kurs med jordmor (privat) i juni. Eneste som tilbys her tror jeg. Hva betaler dere for kurset og hvem er det i regi av?

Vi skal på fødsel -og foreldreforberedende kurs i juni i regi av helsestasjonen i kommunen. Kurset går over to kvelder, og koster 250 kr :)

Jeg fikk ikke lov av jordmor å dra på det før i juni så blir ikke før 30juni..

På ahus er alt fullt (vært det lenge) og i juli/starten av august har de ikke :(

I know - første ledige var 17/08, så det er jo litt seint! Men vi meldte oss på et kurs som holdes av tre jordmødre ved Ullevål. Omvisning på A-hus foregår hver tirsdag sto det i papirene man fikk før OUL; så vi får til begge deler :-) Kan sende link om du vil? Til kurset ved Ullevål. Foregår på kveldstid (16:30-20:00)

Ååå, hørt mye drit? Har aldri hørt noe om det, men håper da det blir ålreit. :)
MEN det jeg har hørt går direkte på kursholderen/jm, så det er gjerne bare her. :) Venninna mi har nettopp vært og sa jm kun fortalte om alt som kunne gå galt (nevnte aldri at det som regel går bra)
Venninna mi sa at hvis det ikke hadde vært hennes nr to, hadde hun blitt livredd!!!

Jeg skal føde på Ahus og fikk også beskjed om at det ikke var kurs i juli/august. Det synes jeg var veldig dumt for jeg skulle gjerne vært på det.
Jeg skulle også gjerne vært på det... :( kjempe dumt at de ikke har syntes jeg. Men er vel sikkert pga ferietid og at de som er igjen på jobb prioriterer andre ting. Skjønner jo det, men alikevel....

I know - første ledige var 17/08, så det er jo litt seint! Men vi meldte oss på et kurs som holdes av tre jordmødre ved Ullevål. Omvisning på A-hus foregår hver tirsdag sto det i papirene man fikk før OUL; så vi får til begge deler :-) Kan sende link om du vil? Til kurset ved Ullevål. Foregår på kveldstid (16:30-20:00)
Gjør gjerne det :)

Her er d ikke tilbud om svangerskapskurs, verken privat eller offentlig. Måtte ta med mannen på en kontroll hos jordmor hvor hun fortalte litt om hvordan en fødsel forløper og om hvilke smertelindringer som finnes. D var d, så nå skal vi visst være fullt rustet til fødsel:p (Heldigvis at ikke fødselen er noe jeg gruer meg til, tar d som d kommer..)

MEN det jeg har hørt går direkte på kursholderen/jm, så det er gjerne bare her. :) Venninna mi har nettopp vært og sa jm kun fortalte om alt som kunne gå galt (nevnte aldri at det som regel går bra)
Venninna mi sa at hvis det ikke hadde vært hennes nr to, hadde hun blitt livredd!!!
Oja, da skjønner jeg godt ho var missfornøyd. Håper virkelig ikke jordmor begynner sånn på dette kurset. Mannen trenger virkelig ikke høre om ting som kan gå galt da han er nervøs for alt.. Men jm mi virker som alt er litt lett. Ho er litt hardhendt og litt sånn "jaja" på alt så tviler på at hun nevner ting som kan gå galt.

Gjør gjerne det :)
Jeg skal føde på Ahus og fikk også beskjed om at det ikke var kurs i juli/august. Det synes jeg var veldig dumt for jeg skulle gjerne vært på det.

I går var det ihvertfall ledig plass på noen av kursene her: http://jordmorklinikken.no/kurs/fodselsforberedende-kurs/. Vi bestilte i midten av juni og skal avtale omvisning på A-hus utenom dette ved å ta en telefon dit :-) Eneste kombinasjonen som lar seg gjøre denne gangen. :-)

Back
Topp