Svangerskapskurs

Knøttet

Betatt av forumet
*MIA*
Skal dere på svangerskapskurs, eller har dere vært tidligere? Vil dere evt anbefale dette? Ser prisen er på 850kr her.. Har fått opplyst om at det ikke gjøres omvisning på st.olavs, så video er det nærmeste man kommer en omvisning på føden.

Var ikke på det forrige gang, å skal ikke denne gangen... Var på omvisning på føden sist da, men det var liksom bare at vi ble litt kjent med hvordan det så ut der, rommene og hva de hadde av smertelindring..

Vi skal på Mama Stork sitt kurs, det er fire ulike tilbud her i Stavanger, og dette passet best for oss og veldig mange anbefaler det. Koster rundt 1000-lappen, men for oss føles det riktig. Tror både jeg og min kjære får mye godt ut av det, og ikke minst trygghet :)

Var på det i regi av kommunen med førstemann. Synes det var bra! Litt kleint med fødselsvideoer fra 80-tallet men fint med omvisning på føden og at pappaen ble involvert og litt bedre forberedt:)

Skal på et Fødselsforberedende kurs i regi av kommunen/helsestasjonen. Er det det samme? Det gikk jeg ut ifra var var gratis... hva er isåfall forskjellen på disse kursene?

Var på gratis fødselsforbredende kurs på helse og oppvekst, og vil si jeg syntes det var ganske unødvendig ;-) vi som lever i dag med forum og Google finner ut det vi trenger å vite likevell! Hadde ikke giddi å betale for noe sånn :-) beste jeg fikk ut av det var å møte andre med termin likt :-)

Jeg har ikke bestemt meg enda.
Hører jo så masse forskjellig når noen synes det var gull verdt, mens andre kunne spart seg den 1000lappen :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke bestemt meg enda.
Hører jo så masse forskjellig når noen synes det var gull verdt, mens andre kunne spart seg den 1000lappen :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Vet, synes det er litt vanskelig:p Har avtalt å snakke med jordmor om evt kurs på neste kontroll i starten av februar. Før høre hva hun sier, det er hun som bruker å holde kursene!

Man må jo bare kjenne etter selv :)

Jeg har aldri vært på fødeavdelingen eller noe slikt, bare på barsel for 18 år siden da lillebroren min ble født, så jeg er nysgjerrig på det hele. Og ikke minst dette med fødselen, man leser og hører mye, men fint å komme inn dit med egen kunnskap som man har lært av fagfolk tenker jeg :p Mine venninner som er har vært førstiser nylig har ikke gjort annet enn å anbefale det, ikke bare for sin egen del, men for partneren sin. De leser/hører/googler ikke så mye som oss som går gravide tror jeg.

Men som sagt, behovet kjenner man vel selv :)

Vi betalte 400 for 5 år siden i regi av kommunen. Som mamitica sier så googler nok ikke mennene fullt så mye rundt nei, min fikk seg en del overraskelser. Har bok mye med hvem som holder kurs men jeg ville gått igjen var jeg førstegangs:)

Skal på ett kurs gjennom helsestasjonen. Det er gratis. Har ikke vært på før i og med at dette er førstemann fra min side. Mannen har en fra før men har ikke vært på kurs. Så nå skal vi tidlig i mars og blir spennende å se om det er noe å få ut av dette kurset.

Var på dette kurset med førstemann: http://www.lamazekurs.no/ Kjempenyttig-gjorde meg trygg på alt som skulle skje. Ikke minst var d fint å få lik info med og "trent" pappa til hans rolle og oppgave under fødsel. Vi skal på oppfriskingskurs før lillebror snart kommer :)

Her er det gratis og mye mer omfattende enn i Norge.
Vi skulle på et som var for førstegangsforeldre, men så var vi syke. Håper på å få plass på det igjen..

Da har vi meldt oss på kurs for førstegangsfødende:) Jordmor skulle selv sette opp et kurs, og da ble d gratis for oss. Kan være greit å ha med sambo slik at vi begge blir litt tryggere på fødselen :)

Vi var sist, svigerforeldrene mine ønsket å betale for det. Det var helt ålreit det, men lærte ikke så veldig mye nytt. Føler ikke behov for det denne gangen :)

Skal på kurs på helsestasjonen i mars. Siden det er første gang synes jeg det er greit å få med seg. Godt å få involvert mannen også. Vi damene får så mye oppfølging og informasjon, men de trenger også å forberede seg på fødsel, tenker ihvertfall jeg.

tvinger mannen med på jm kontroller og det får holde. Vi syns begge to at kurs med andre par høres kleint ut :P sikkert mye å lære, men så lenge det ikke er privat og kun oss to så står jeg / vi over...

Back
Topp