Svangerskapskurs

Goldenchild

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Noen av dere som har vært på svangerskapskurs noen gang? Eller skal?
Jeg vet ikke engang hva det kalles, men det her ihvertfall det "før i tiden" :D
Jeg har født 5 barn, men aldri vært på kurs...har så lyst til og gjøre det nå :)

Lyst til å delta på det de har på ahus. Med omvisning og type smertelindring osv. Ingen pusteøvelser takk og lov. Det syns jeg ser skikkelig kleint ut:p sikkert lærerikt å delta på ulike kurs:)

Var på fødselskurs/temakvelder i forrige svangerskap og da tok de opp amming den ene kvelden, trening i og etter fødsel (med fysio) den andre kvelden, om selve fødselen den tredje gangen og da fikk vi også omvisning på føden/barsel. Synes det var veldig kjekt som førstegangsfødende, men denne gangen tror jeg nok vi dropper det.

Jeg gikk på dette med førstemann. Veldig kjekt fikk masse info om selve fødselen, amming, smertelindring og det vi måtte ønske å vite egentlig. Var også masse som var rettet til far som jeg syntes var veldig bra :) også var det omvisning også :)

Har ikke vert på slikt kurs med de andre 2 og blir nok ikke denne gangen heller, siden de ikke arrangerer slike kurs her. Men er med på en ny oppstartet gruppe med trening for gravide sammen med fysioterapeuter. Dette er spennende, går mest mot og forhindre og hvordan prøve og stoppe smerter i rygg, bekenplager osv. Hadde de arrangert hadde jeg nok vert med. Men får omvisning på fødestue her også. Hadde det også med nr 1 på ett annet sykehus. Men denne gangen trenger jeg ikke omvisning siden jeg har vert med på det før :)

Back
Topp