Svangerskapskurs ?

Somuch

Elsker forumet
Hei hei jenter<3
Jeg bare lurte på en ting , når er det vanlig å bli med på svangerskapskurs , og hvor finner man sånt? Satt å snakket med ei venninne som hadde vært med ei annen ei på det , og da ble jeg nysgerrig på når det var liksom vanlig å bli med på det ? Vil veldig på det :-)

Vi var på fødsels-og foreldreforberedenes kurs , 1-2 mnd før fødsel... Det var for førstegangsfødende, i regi av jm/kommuna!
Så var jm som jeg gikk til kontroll hos som informerte om dette!

Vi var på fødsels-og foreldreforberedenes kurs , 1-2 mnd før fødsel... Det var for førstegangsfødende, i regi av jm/kommuna!
Så var jm som jeg gikk til kontroll hos som informerte om dette!

Okei ! ja men da kan jeg jo høre med JM når jeg skal dit :) Har ikke tenkt på sånt i det hele tatt! hehe

Fikk informasjon om det hos jordmor. Var mot slutten av svangerskapet.

Hadde det helt i slutten av svangerskapet sist jeg! Før har de også samtidig hatt omvisning på føden men det ble tatt bort her rett før jeg skulle pga smitterisiko

Sykehus evt jm holder svangerskapskurs ;) vi var på sykehus i uke 35 sånn ca, fikk da omvisning på føden, kjekt :)

Tror vi var rundt uke 32, i regi av sykehuset...
Jeg synes hadde gleda meg veldig og synes det var en del av gravideprosessen - men det skal sies at jeg ikke lærte en døyt der som ikke jeg visste fra før ;) Men nå bruker jeg jo temmelig mye tid på å finne ut av ting på internett så da var det ikke så rart da.
En annen del av det svangerskapskurset foregikk en annen dag i terapibasseng, det var veldig kjekt da! Da var det bare damene som gjorde litt bassengtrening :) Synd det ikke var et tilbud gjennom hele svangerskapet...

Tror vi var rundt uke 32, i regi av sykehuset...
Jeg synes hadde gleda meg veldig og synes det var en del av gravideprosessen - men det skal sies at jeg ikke lærte en døyt der som ikke jeg visste fra før ;) Men nå bruker jeg jo temmelig mye tid på å finne ut av ting på internett så da var det ikke så rart da.
En annen del av det svangerskapskurset foregikk en annen dag i terapibasseng, det var veldig kjekt da! Da var det bare damene som gjorde litt bassengtrening :) Synd det ikke var et tilbud gjennom hele svangerskapet...

jeg er veldig mye på internett og leser å sånt jeg også , så kan vel hende jeg også vet ganske mye av det som vil skje ! Men tenkte å melde meg på allikevel å se :)

Vi var ikke på kurs sist, men fødselen gikk bra fordet! (Meldte oss ikke på for jordmor mente at det ikke var noe spesielt mer info enn det man finner i bøker). Leste bare masse i ukene før fødselen så var ganske greit forberedt. 100% forberedt vil man aldri være uansett, man blir veldig overrumplet av smertene og intensiteten. :-)

Var også på fødselsforberedende kurs på sykehuset vi fødte på. Vet ikke om jeg gjør det denne gangen...

Back
Topp