Svangerskapskurs

MiO26

Betatt av forumet
Noen her som tenker å gå på slike kurs? Er det noe å anbefale? Vet ikke om vi burde gå eller ikke, er jo førstegangsfødene så kan jo lønne seg. Noen tanker noen? Fant til og med fødselsforbredende kurs på nettet, noe som virket bra for dem med lite tid og slikt - hvor bra det er gjenstår å se

Vi gikk sist og syntes det var greit å ha hatt, men var ikke noe MÅ ha. Vi likte all info fra sykehuset var nyttig og gjorde oss tryggere på hvor vi skulle og hva vi kunne forvente oss.

Aldri vært på

Var på kurs i forrige svangerskap og hadde stor nytte av det syntes jeg. Nå som jeg er 2.gangs kommer jeg ikke til å delta, men anbefaler for 1.gangs fødende.

Det er veldig ålreit som førstegangs.Man får som regel omvisning der man skal føde også og da blir det kansje litt mindre skummelt når man kommer inn til fødsel.
Var på det første gang og syns det var veldig kjekt.

Ja man blir jo litt mer forberedt så man vet litt hva som skjer og hvordan det blir.

Er generelt ganske "redd" sykehus og slikt, blir stresset av å bare være der. Så kjente det godt når jeg var der under ultralyden, liker ikke så godt å gå rundt i de gangene - da kom nervene.! Så en omvisning er sikkert greit å få med seg.

Vi skal ikke på kurs, men håpet på en time på sykehuset der vi blir vist rundt og div. Ringte og fikk time 23.august!!! Syntes det var litt sent med tanke på at termin er en uke etter.. Dersom det skulle blitt KS, blir hun jo født før timen på sykehuset.. Jaja, vi får bare vente å se når vesla vil ut og om det blir noen time på oss ;)

jeg var ikke på kurs, men var på fødsels forberedende samtale på sykehuset. Fikk også omvisning på føden og barsel. Det kan jeg anbefale :)

Back
Topp