Svangerskapskurs...

Bébbe

Elsker forumet
Var hos jordmor i dag og hun spurte om vi ville være med på svangerskapskurs i midten av juni. Det hørtes flott ut det, og vi meldte oss på. Noen som har vært på slikt før? Var det nyttig eller bare sosialt? Vet ikke helt hva jeg skal forvente, og glemte helt å spørre jordmora om det. Flere som skal på slikt?

Jar allerede vært på 3 treff.. Har en gang igjen også skalsamme gruppa møtes på barseltreff osv senere :) Jeg synes det er veldig lærerikt og ikke minst koselig å treffe andre gravide!

Jeg var på svangerskap og fødselskurs da Nikolai skulle bli født. Synes det var lærerikt å hyggelig. Samboeren min var også veldig fornøyd, for det gjorde han mer forberedt på både fødsel og barseltid :) anbefales herifra :)

Vi skal på omvisning på føden m/fødselsforberedende kurs (jeg har vært med på det før, men det har ikke sambo, så det er mest for han sin del) og en samling på helsestasjonen i forbindelse med det. Da treffer jeg jo også andre her som har termin i september, så det er jo bare fint :)

Aldri vært på det, ikke følt behov for det heller

Vi var på det i forrige svangerskap og synes det var veldig nyttig og lærerikt. Holder fortsatt kontakt med 3 av jentene jeg ble kjent med der. Tror ikke jeg kommer til å være med på noe svangerskapkurs denne gangen. Selv om Alexander er 2,5 år føler jeg at jeg har alt ferskt i minne enda.

Ser det er forskjellige meninger om behovet, men ingen som har skrevet at det er helt forferdelig så da gleder jeg meg til å treffe litt folk :) Kjenner ikke så mange her jeg bor for har flyttet ut av byen og så har det liksom ikke blitt slik at vi har blitt så veldig godt kjent med folk enda. Er så kort vei til byen at det er lett for at man holder sammen med de man kjenner fra før. 

Back
Topp