Svangerskapskurs

lilleknøttet

Forelsket i forumet
Er det noen som skal på svangerskapskurs?
Jeg har lest alt jeg kommer over, men jordmor anbefaler et kurs fordi man blir kjent med flere i samme situasjon. Kan tenke meg at det kan bli litt kjedelig hvis man vet mye fra før...

Jeg skal vere med på svangerskapskurset, har lest mye, men tror at samboern kan ha godt av å bli med for han er ikke så veldig oppdatert.

Ja, mannen min og jeg skal på kurs. Her hvor jeg bor har de begynt med en litt annen modell. Den første delen er for begge to og er mer et slags samlivskurs. Dette for å bevisstgjøre oss på forholdet vårt, hvordan en baby forandrer hverdagen vår, at vi skal finne tid til å være kjærester og også noen rent praktiske ting med det å bli foreldre. Deretter går jeg siste del av kurset alene, som er et rent fødselsforberedende kurs for vordende mammaer (tanker og angst/redsel i forbindelse med fødsel/smerte, pusteteknikker etc.) Jeg tror det blir et bra kurs! [:)]

Vi skal ikke på det...alle rundt meg syns det var noe tull og ble bare kjedelig. Alle har ulike fødsler og svangerskap og når man kommer midt oppe i det så gjør man det som er til det beste for derre alle uansett[;)]

Men omvisning på sykehuset tenkte vi at vi skulle[:)]

Vi har ikke bestemt oss om vi skal eller ikke enda. Vi har så mye å gjøre før den lille kommer. Pusser opp et hus vi skal leie ut og bygger leilighet til oss selv. Begge jobber 100% pluss at jeg må ha tid til hesten min innimellom alt dette.
Men vi får se når det nærmer seg..[;)]

jeg tror vi dropper svangerskapskurset. skal få jordmor til å ta ett fødselsforberedende kurs me oss og så blir vi me på omvisningen på sykehuset...

Takk for svar alle sammen! Det hjalp å høre litt hva dere tenker om kurs. Vi ender opp med samme variant som deg "lillemolla" og "nallepu". Gleder meg til omvisningen på sykehuset. Det har akkurat åpnet ny fødeavdeling på Tønsberg sykehus, og den skal visst være super![:)]

å så heldige dere er. syns sykehusene er så upersonlige.skulle ønske vi hadde fødestue her i byen men det fins nok ikke.sykehuset har bare ett familierom å tilby også...syns det virker så mye fredligere å føde på fødestue..litt mindre mas og kjas...men men.tenker vel ikke på det når tiden er der..

Back
Topp