Svangerskapskontroller

Christo1994

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Har dere fått jordmor eller følgt opp alle svangerskapskontrollene hos legen? Jeg er så å si alene med en 2-åring hele dagen som ikke begynner i barnehage før august, så det er vanskelig for meg å gå på kontroller. Jeg har ikke tatt meg tid til å kontakte jordmor, men har vært på en kontroll hos legen. Må man ha jordmor?

Du må ikke gå til jordmor. Du velger selv. Jeg skal kun gå til legen min for jeg liker ikke jordmor som er her ute. Hun er så nedlatende og dømmende at jeg nekter å ha noe som helst med hun å gjøre.

Jeg hadde første kontroll hos lege og har ordnet jordmortime i uke 24. Hva jeg gjør etterpå bestemmer jeg meg for når jeg har møtt jordmor.
Sist gikk jeg bare til jordmor (unntatt første kontroll), mest fordi det var mest praktisk for meg, nærmeste nabo til jobben min.
Hver enkelt må nesten bare finne ut hva som passer best, både praktisk og i forhold til hva man får ut av timene. For meg har kontroller kun vært sjekk av blodtrykk, urin, fosterlyd og "snakkes om fire uker"...

Husker jeg fikk tett oppfølging av jordmor sist, men som andregangsfødende så har jeg ikke samme behov. Da slipper jeg å stresse med å kontakte jordmor, skal på OUL i morgen og gleder meg mye til det! :-)

Gjør det som er best for deg!:-)

Jeg har valgt å gå til jordmor fordi jeg liker henne kjempe godt (søstra til ei god venninne) og fordi jeg føler hun har bedre tid til meg enn legen. Er 3. gangs.

Du må ikke gå til jordmor. Du velger selv. Jeg skal kun gå til legen min for jeg liker ikke jordmor som er her ute. Hun er så nedlatende og dømmende at jeg nekter å ha noe som helst med hun å gjøre.
Vi forlangte bytte av helsestasjon og i tillegg har vi klaget inn helsestasjonen til fylkeslegen og kommune. Det eneste som kom ut av det var en skriftlig beklagelse fra helsestasjonen.
Fikk også byttet til annen bydel

Jeg går kun til lege. Siden jeg føler jeg ikke trenger en samtalepartner på samme måte som med nr 1.

Dersom du ikke ønsker å gå til jm, trenger du ikke det:)

har gått hos både lege og jordmor og har med meg jenta på ett og ett halvt år. ikke vært noe problem det. du velger selv hvem du vil gå til. jordmor har gjerne bedre tid da.

Vi forlangte bytte av helsestasjon og i tillegg har vi klaget inn helsestasjonen til fylkeslegen og kommune. Det eneste som kom ut av det var en skriftlig beklagelse fra helsestasjonen.
Fikk også byttet til annen bydel

Vi kan det ja. Jaja. Jeg liker fastlegen min og stoler på han. Så går kun til han. Orker ikke å begynne å gå til jordmor nå. :) dette svangerskapet har jeg ikke trengt ekstra oppfølging slik jeg har hatt de andre tre :)

Kommer til å dra mest til jordmor. Er så mye tull med legene her. På de tre årene jeg har bodd her har jeg hatt 4 ulile fastleger. Hun jeg nettopp fikk skal være bortreist i 6 mnd nå.... men jordmødrene i kommunen er kjempeflinke da!

Back
Topp