svangerskapskontroller

Miriamsmams

Glad i forumet
Hvor mange har du vært på til nå og når begnynner de å ta oftere kontroll en hver måned? jeg har vært 3 kontroller, den første var bekreftelse av svangerskap

Utenom kontroll hos min gyn så har eg vert hos jm 5 ganger. Har 4 ganger igjen om eg går til termin.
Neste kontroll er når eg er 36 uker,så er det når eg er 38 uker og så i uke 39/40. Og evt overtidskontroll om det går den vegen.

Jeg har vært på 4, 2 hos legen og 2 hos jm pluss 2 UL på Ahus

Jeg har vært på 8 kontroller  til nå, ikludert 2 ul, vet ikke hvorfor det har vært så ofte. Kanskje hun passer litt på meg siden jeg er uten medisiner i svangerskapet og sover nesten ingenting.

Hm, tenke tenke... 1 hos fastlegen da jeg fikk konstatert at jeg var gravid. Og så fikk jeg bekreftet det hos gynekolog med ultralyd og bilder av en liten prikk da jeg var til celleprøve. Og så fikk jeg ultralyd hos en privat gynekolog fordi lege henviste meg. Og tidlig u.l. og ordinær u.l. Og 3D u.l. Og vært hos jordmor 4 ganger til nå. Og var på fødselsforberedende samtale med ultralyd nå nettopp. Så det blir jo endel ganger, hehe Faktisk 6 ultralyd og 5 kontroller når jeg teller. Men én u.l. var jo egentlig for noe annet, og 3D bestilte jeg jo selv. Men skal på enda en ultralyd for å sjekke veksten i desember. Pluss at jordmor har satt meg opp på 3 kontroller i desember om jeg går til termin. 

1. kontroll uke 10 fastlege stadfesting av sv.skap
2. kontroll uke 18 jordmor
(ordinær ul. uke 19)
3.kontroll uke 22 jordmor
4. kontroll uke 26 jordmor

5. kontroll skal jeg på i neste uke - uke 30 pluss 2 dager ;-)

Uke 12: Fastlegen
(UL uke 19)
Uke 20: JM (vanligvis rundt 14, men sommerferie)
Uke 23: Fastlege
Uke 27: JM
Uke 31: Fastlege

Så skal jeg til
Uke 34: JM
Uke 37: Fastlege

Det er vel på den siste pulja der de begynner med hver andre uke, men legen tok heller etter tre uker han.. :p

Har vert 2 ganger hos legen og 2 ganger hos jordmor :-) Skal til lege på kntr igjen om 2 uker. (uke 31+4)

Jeg har vært på 6 kontroller til nå. Utenom ordinær UL.
Har vært på 2 ekstrakontroller pga kort og bløt livmorhals + en ekstra ul av denne.

Jeg har vært 2 ganger hos legen og 1 hos jordmor. I tillegg 5 ultralyder for å følge opp veksten. Tror jeg hadde følt at det var litt sjelden hadde det ikke vært for de ekstra kontrollene jeg er på på KK. 

Vært hos legen i uke 17, 24 og 28 samt ul i uke 19.

Jeg har vært på 4 stykker. 1 hos legen, og 3 hos jordmor.
Skal til jordmor igjen i uke 33, sykehuset i 36 også baller det vel på seg hos jordmor fremover etter det :)

ååå...jeg gleder meg til jeg skal på mine kontroller :)

Æ har vært hos jm en gang i mnd siden jeg var 5 uker på vei... og en gang hos legen for å bekrefet graviditeten..
Vi trodde jeg var ca en mnd lenger, men det var de ikke enig i på tidlig ul, da jeg ble satt til uke 9 isteden for uke 13 som vi hadde kommet frem til..
også var æ på ordinær ul i uke 18...
Har egentli løst å få en time hos legen no, siden de sjekker litt andre ting enn jm...

Jeg har vært hos legen fire ganger, første gang var bekreftelse av svangerskap.
Vært på to ultralyder på haukeland, da første ordinære UL ga veldig utydelig bilde, og jeg ble satt to uker tilbake. Trodde jeg var i slutten av uke 17 på første kontroll, men var visst ikke mer enn såvidt 15...
Så har jeg vært på glukosebelastning, samt en vekstkontrolltime på Haukeland.
Skal tilbake på vekstkontroll og har time hos anestesilege mandag som kommer, da skal jeg ikke til legen igjen før 20. Desember.

Så jeg har vært på endel kontroller gjennom svangerskapet.
Ikke vært hos jordmor da.. :)

Jeg vet at på ul uke 18 ca så settes termin datoen. Noen som har opplevd at den har blitt flyttet på senere ultralyder? Eller at gynekologen antar at du egentlig er kortere eller lenger på vei?

Jeg har vært på
* 2 kontroller hos fastlege (uke 12 og uke 28)
* 2 kontroller hos jordmor (uke 24 og denne uka - skulle egentlig i uke 32, men hadde ikke ledig time. Derfor uke 31).

+ ordinær ul i uke 20. 

Samt 3 ekstra ultralyder på kvinneklinikken i første trimester (uke 8, 10 og 12) pga en SA sept/okt 2010 og en MA mars 2011. Og 2 private ultralyder i andre trimester (uke 15 og 3D uke 27).

Neste kontroll er hos fastlegen i uke 36, så jordmor igjen i uke 38... Jeg går altså annenhver gang til fastlege og jordmor =) Regner med at det blir til fastlegen om jeg går overtid.

Back
Topp