Svangerskapskontroller: jordmor eller fastlege?

Jeg tror det må bli jordmor denne gangen også. Føler at de er mer fokusert på sitt felt enn legene. De har ofte bedre tid til deg.

Mest lyst å gå til jordmor, men pga lavt jern og andre vitaminer må jeg nok ha mest oppfølging av lege.

Tror jeg går til fastlege. Skal følges tett opp på sykehuset uansett så :)

Har en sykdom som gjør at jeg føler meg veldig trygg med fastlegen min. Vil nok kombinere det med jordmor mot slutten, men blir primært legen jeg går til. :)

Jeg har gått til begge deler begge gangene og gjør nok det samme nå også. Startet hos lege med blodprøver osv, og går over til jordmor etter det. Så er jeg innom legen de gangene jeg skal ta nye blodprøver og hvis det er behov for sykemelding eller lignende.

Jeg tenker å gå til begge. Oppfølging av medisiner og evt sykmelding gjør at jeg må innom legen uansett, selv om jeg syns oppfølging av graviditeten er bedre hos jordmor. Dessuten har legen UL-apparat, så da kan han sjekke om det er bekymring.

Jordmor! Men med et risiko svangerskap må jeg på oftere kontroll og blir nok å ta annahver jordmor/lege.

Vil definitivt forholde meg til jordmor, har relativt ny fastlege i forbindelse med flytting så ikke noe spesielt forhold til henne. Prøvde også å spør litt i forbindelse med fjerning av spiral og følte ikke hun var trygg på svarene sine rundt graviditet o.l. så blir nok jordmor

Gikk vel annenhver gang til lege og jordmor sist. Tenker å gjøre det samme nå og. Bare håper jeg får en annen jordmor denne gangen Hadde ikke så mye kjemi med hu forrige

Til dere som har gjort dette før, når er det vanlig å ta kontakt for å bestille første time? Veldig usikker på om jeg tar første kontroll hos jordmor eller fastlegen, noen som har noen formening om dette?

Til dere som har gjort dette før, når er det vanlig å ta kontakt for å bestille første time? Veldig usikker på om jeg tar første kontroll hos jordmor eller fastlegen, noen som har noen formening om dette?

første kontroll er greit å ta hos legen, siden man tar en del blodprøver da. Distriktsjordmor her jeg bor tar kun urinprøve, så jeg må til fastlege for å ta blodprøver. Tror det er vanlig å ta første kontroll mellom uke 8 og 12:)

Back
Topp