Svangerskapskontroller: jordmor eller fastlege?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Jeg skal gå til jordmor og spesialist, så føler ikke jeg har noe behov for å gå til fastlegen.

Tar første kontroll hos fastlege, tenker å ta resten til jordmor

Regner med jeg skal til jordmor og fastlege. Fastlegen min synes det er minst like viktig å gå til jordmor som lege.

Jeg vet ikke hvordan det blir enda. Har første time med jordmor i uke 12, og har første time for svangerskapskontroll hos fastlegen i uke 9. Men er henvist til sykehuset pga tvillingsvangerskap, så får bare se hvordan alt blir sydd sammen til slutt :)

Må uansett til legen en gang i mnd for oppfølging av stoffskiftet, så da tror jeg det blir litt overkill med jordmortimer i tillegg. Men jeg vil ha en time med jordmor for å gå gjennom forrige fødsel, for jeg er redd det sitter igjen litt panikkredsel etter en del opplevelser der...

Har ikke helt bestemt meg, men jeg ser ikke helt vitsen med å dra til jordmor. Fastlegen min ligger i etasjen under jobben.

Skal gå til jordmor. Har min andre jordmor time til tirsdag.

Har mest lyst til å gå til jordmor, men fastlege mente d var fornuftig å gå til lege/jordmor annahver gang. Så jeg får se:-)

Blir nok mest sannsynlig kun fastlegen denne gangen da kommunen sliter med å få fylt jordmorstillingene (noe jeg kan skjønne når det er så mye kutt at det er snakk om typ 30%)
Håper stillingen er fylt så jeg evt kan få en time på slutten av svangerskapet.

Skal til fastlegen på første kontroll i uke 10, tenker jeg skal ta kontakt med jordmor å gå dit videre utover hvis ikke det er noe spesielt

Skal gå til jordmor. Vi har bare en jordmor her jeg bor, men hun er superflink og føler meg veldig ivaretatt allerede :-)

Back
Topp