Svangerskapskontroller: jordmor eller fastlege?

Moderator Astrid

Gift med forumet
Moderator
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Planlegger du å gå til jordmor eller fastlegen din når du skal på svangerskapskontroller? Viste du at alle gravide får ett helsekort som skal følge deg gjennom hele svangerskapet?
Lyst til å høre Babyverdens egen podcast om hva som skjer på svangerskapskontrollene ? :)

Jeg kommer til å gå mest til jordmor. Men lege også innimellom. Helsekortet har jeg allerede fått med meg :happy:

Vil i utgangspunktet kun til jordmor. Men må fast til legen også pga mye kvalme og oppkast, så får tett oppfølging der i tillegg.

Jeg tar bare lege. Sparer mye tid på det.

Jeg vil helst gå bare til jordmor:happy: gjorde det i forrige svangerskap også, og var veldig fornøyd med den kommunale jordmoren her:happy:

Tror jeg vil velge mest lege denne gangen. Gikk mye til jordmor forrige gang, for hun hadde mye bedre tid og kunne svare på det meste, men jeg har bedre «kjemi» med legen min, så tror jeg tar flesteparten av kontrollene der.

Tror jeg vil velge mest lege denne gangen. Gikk mye til jordmor forrige gang, for hun hadde mye bedre tid og kunne svare på det meste, men jeg har bedre «kjemi» med legen min, så tror jeg tar flesteparten av kontrollene der.
Det at jordmor hadde så god tid irriterte meg mest. Jeg hadde ikke så god tid. Jeg ville liksom ta de prøvene som skulle tas og komme meg tilbake på jobb:-)

Sist gang hadde jeg veldig mange kontroller på sykehuset. Denne gangen vet jeg ikke helt, men var veldig fornøyd med jordmoren sist, så velger antakelig henne hvis det blir kun vanlige kontroller :-)

Jeg kommer til å gå bare til fastlegen tror jeg. Er visst veldig lang ventetid hos jordmor her jeg bor. Jeg får muligens tilbud om samtaler med jordmor via jobb, så det er jo greit da :)

Jeg har gått til jordmor begge gangene og det blir vel det denne gangen også tenker jeg. Har enda ikke bestilt time til første konsultasjon, tenkte å vente til etter tul på torsdag.

Back
Topp