Svangerskapskontroller i arbeidstiden?

Vestagder

Betatt av forumet
Hei! Ut fra fastlegens åpningstider ser det ut for at jeg må ta svangerskapskontrollene i arbeidstiden min.

Har vi rett på dette (med lønn)?
Jordmor- og ultralyder også?

Ja det har du. Lovbestemt rett til velferdspermisjon for dette. Usikker på om det er lovbestemt at det skal være lønnet permisjon, men har ikke vært borti noen som trekker for dette, så er mulig. Sjekk arbeidsmiljøloven (tror det er der det står)

Vet ikke noe om rettighetene sånn generelt, men på min arbeidsplass har vi mulighet til å gå på slike timer i arbeidstiden (med lønn).

På min arbeidsplass får man også slike timer med lønn.. hos oss gjelder det også vanlige legetimer og tannlege. Er en Ia-bedrift :)

Takk for svar! Er ikke så bevandret på legekontoret, men mener å huske at blodprøver må tas før kl to der jeg går, for at de skal rekke å få levert dem til lab-en i tide. Jeg kan flexe litt på ettermiddagene, men må nok ta meg litt fri likevel skal jeg rekke det :-( Satser på en medgjørlig sjef. I linken fra Svirevippen stod det jo svart på hvitt at dette hadde vi rett på :-)

Her i gården er det med lønn, til og med tiden før før jeg lønn for. Pendler til arbeidsplassen og har kun noen få muligheten å få reist.

Alle gravide har rett på fri med lønn for svangerskapskontroller dersom det ikke er mulig å ta dette etter arbeidstid.

Laben hos min lege stenger klokken 12, så jeg har ikke noe valg.

Back
Topp