Svangerskapskontroller i arbeidstiden

Ikke i bruk

Forumet er livet
Som gravid har du rett til å gå til svangerskapskontroll. Men har du rett til å få fri fra jobb, og hva med lønn?

Les advokatbloggen her

Tar du deg fri fra jobb for å gå på kontroller? Eller hvordan løser du dette?

Tar fri, men prøver så langt det er mulig å legge kontrollene til utkanten av dagen.

Jobber skift, så jeg bytter så det ikke går utover jobben :)

Får betalt lønn ved legebesøk :) men nå som jeg er 50% sykemeldt forsøker jeg å ta det når jeg har fri.

Får også betalt lønn ved legebesøk. Jobber 100% fra 8 til 15.30, så er vanskelig å få til utenom arbeidstiden. Men holder til i samme bygg som lege og jordmor så går ikke vekk noe tid i reis [emoji4]

Jeg er 50% sykemeldt, Så tar de fleste lokale kontrollene utenom arbeidstid. Men når jeg må til spesialist i fostermedisin så har jeg lang reisevei, så det tar hele dagen, da kommer jeg meg ikke utenom arbeidstiden.

Jeg fikk beskjed at spesialistkontroller må jeg ta på egen tid, dvs avspassere. Har fått sykemelding som tar høyde for en del fravær for sykehusbesøk, jordmor etc. Legen sa heller ingenting om at jeg hadde rett på fri med lønn.

Jeg har jo en time vei til jobb og skal på gluksosetest neste uke, midt på dagen og må sitte der i 2 timer, så det passer bare skikkelig dritt.
Skal ta en ferie dag til den timen. For hele dagen kommer til å forsvinne.

Men på oul og timene på angst klinikk (mot fødselsangst) er også midt på dagen i byen jeg bor. Altså langt fra jobb.

Har så dårlig samvittighet pga dette :( men what to do??

Må vel snart fortelle sjefen at jeg er gravid gitt

Back
Topp