Svangerskapskontroller i arbeidstiden

Ikke i bruk

Forumet er livet
Som gravid har du rett til å gå til svangerskapskontroll. Men har du rett til å få fri fra jobb, og hva med lønn?

Les advokatbloggen her

Tar du deg fri fra jobb for å gå på kontroller? Eller hvordan løser du dette?

Fri med lønn fra jobb for kontroller. Jobber 08-1530 på alle hverdager så har ikke mulighet til å legge de utenom, og det har ikke vært et problem for arbeidsgiver :)

Er heldig , så slipper den problematikken :) har tre dager jeg begynner dagen med hjemmekontor :) det jeg ikke får gjort når jeg skal på kontroll (kun én til nå), tar jeg igjen om kvelden.

Tar fri om jeg må, men er delvis sykemeldt så jobber kun 40% for tida, prøver å legge kontroller og slikt til de dagene jeg ikke er på jobb!

Jeg må ta det i arbeidstida, jobber 8-1530, og da blir det sånn. Men planlegger det så det ikke kræsjer med møter og slikt.

Jeg jobber kun som vikar, hvis jeg får tid til f.eks ultralyd i arbeidstiden taper jeg en hel dag med jobb siden de heller setter inn noen andre da..

Nå er jeg delvis sykemeldt, så da er det ikke noe problem, men ellers må jeg flekse på tida og ta igjen det tapte arbeidet senere. Jeg er stipendiat, og har bare en gitt tid på å bli ferdig med oppgaven min. Hvordan jeg disponerer den tiden er opp til meg, men det er mye jobb som skal gjøres før jeg er klar.

Back
Topp