Svangerskapskontroller i arbeidstiden

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Har et spm når det gjelder kontroller i arbeidstiden. Jeg jobber som ekstrahjel, har jeg på lik linje som faste ansatte rett til lønn under svangerskapskontroller i arbeidstiden? Noen som vet dette? :)

Skal på oul på fredag kl 12 og fikk i dag i hu og hast vite at jeg skal jobbe på fredag fra 10-17.. Når jeg fikk vite det rett før jeg gikk hjem fra jobb idag så tenkte jeg ikke over at jeg skal på oul kl 12 den dagen.. Så må jo si ifra om dette på fredag morgen.. Dem kan vel ikke nekte meg dette eller trekke meg i lønn for det eller? (sikkert et dumt spm, men jeg aner ikke siden jeg ikke har vært ansatt som kun ekstrahjelp før)

Jeg tror man har rett på lønn under svangerskapskontroller, men skal ikke si 100% sikkert. Jeg fikk iallefall det.

Jeg er usikker på om det samme gjelder for ekstrahjelper, men når man skal til spesialisthelsetjeneste har man krav på fri med lønn :)

Jeg har i utgangspunktet en 100% stilling, og jeg får ikke lønn under svangerskapskontroller.
Har man virkelig krav på det?

Jeg ville hvertfall ringt til jobben og gidd beskjed så de er klarover det..
Jeg blir ikke trukket i lønn for ul, men er 100% ansatt hvis det har noe å si.
Lykke til på oul :)

Sa det på jobb idag at jeg var gravid og skal på ul i morgen, så det skulle gå fint det.. hun nevnte ikke noe om jeg blir trukket i lønn hvertfall.. men nå er sjefen min også veldig ny da.. er kanskje en litt spesiell situasjon :S

Ja det har man krav på. Det er velferdspermisjon.
Gjelder det også kontroller som ikke inngår i det "normale" programmet? Har jo et litt komplisert svangerskap, så er på ganske mange flere kontroller enn hva som er vanlig.

Alt som inngår i svangerskapet skal man få velferdsperm for. Jeg får iallefall det på min arbeidsplass. Fikk det også sist gang.

Sniker fra november! Jeg får trekk i lønn når jeg er på kontroller! Er 100% vikar! Og det er heller ikke alle arbeidsplasser som tilbyr velferdspermisjon! Kjipt, men noen er skikkelig gniten der :/

Sa det på jobb idag at jeg var gravid og skal på ul i morgen, så det skulle gå fint det.. hun nevnte ikke noe om jeg blir trukket i lønn hvertfall.. men nå er sjefen min også veldig ny da.. er kanskje en litt spesiell situasjon :S

satser på du ikke blir trukket i lønn da... også fikk du hvertfall da en anledning til å fortelle det, så er det gjort :-)

Back
Topp