Svangerskapskontroller ... hvor ofte ?

Ønskergullnr2

Betatt av forumet

Var på min første kontroll da jeg var ti uker på vei , og da skulle neste kontroll være den ordinære UL fortalte min lege meg . Hun skulle bestille UL til uke 18 (men mistenker at jeg får senere slik jeg gjorde forrige gang, da fikk jeg uke 21 ) Så skulle jeg til henne igjen en måned etter UL . Det vil jo da si at det går 12 uker fra  mitt forrige legebesøk til det neste ..er ikke tre måneder lenge uten og få sjekket seg og målt blodtrykk osv..???

Eller gjør de dette når man er på ordinær UL ? jeg husker ikke fra sist.....

Synes bare det hørtes så lenge ut mellom kontrollene..

Jeg har fått samme beskjed om oppfølging. Jeg var til lege uke 12, skal på oul 18+3 og lege i uke 22/23.. Synes også det er lenge.. Vurderer å prøve å få en time hos jordmor før ordinær ul for sjekk av blodtrykk og urin..

Jeg husker heller ikke om de gjorde noe utenom ultralyden når jeg var ordinær ultralyd forrige gang.. :)

Jeg har fått et skjema fra legen min som sier; Uke 8-12: Kontroll hos legen Uke 10-16: Kontroll hos jordmor Uke 18 (ca) ultralyd på sykehuset Uke 24: Kontroll hos lege eller jordmor uke 28: Kontroll hos lege eller jordmor Uke 32: Kontroll hos lege eller jordmor Uke 36: kontroll hos lege eller jordmor Uke 38: kontroll hos lege eller jordmor Uke 40: kontroll hos lege eller jordmor Uke 41: kontroll hos lege eller jordmor Dette er fra "Retningslinjer for svangerskapsomsorgen" for Bærum Kommune.

Jeg fikk beskjed om en gang i mnd før de visste at jeg hadde tvillinger :) Jeg skulle da opprinnelig gå annenhver gang til lege og jordmor. Var hos lege i uke 11 og fikk beskjed om å bestille time hos jordmor 3-4 uker etterpå før ordinær ul (som jeg ennå ikke har fått svar på når blir.. grrr..)

Forrige gang hadde jeg en jordmortime mellom første timen hos legen og den ordinære ultralyden..

Jeg var på første kontroll i uke 14, så er det ordinær ul i uke 18, før jeg skal til legen igjen i uke 24 :)

Jeg er til kontroll en gang i måneden :)

Var på 1.kontroll i uke 10, legen ville ha meg tilbake i uke 14 og OUL uke 18. Så videre hver 4 uke ca. Foreløpig går jeg bare til lege, begynte hos jm i uke 24 sist.

var hos lege uke 10
hos jm uke 13
så er det ordinær uke 18
så er det jm uke 23

vet ike mer etter det enda :P

En gang i mnd :) Ordinær ultralyd kommer utenom. 
Deilig og få god oppfølging:) Men det kan bli litt for ofte syns jeg, med tanke på å få fri fra jobben.. 

Back
Topp