Svangerskapskontroll...

Nala

Elsker forumet
Da har jeg endelig somlet meg til å ringe og bestille time... Fikk time allerede på mandag (det hadde jeg ikke regnet med...), og nå merker jeg at jeg faktisk ble litt nervøs... [:)] Det ble liksom litt mer virkelig nå, at jeg faktisk _er_ gravid! [:D]

Hvordan er det med resten? Har dere vært hos legen?

Heisann, var på UL i 5+3, men var egentlig bare på grunn av at jeg hadde bestillt time til gyn. før jeg visste jeg var gravid, så tok d i samme slengen, men kunne ikke se noe særlig, mnen spennede d som var:) ellers så skal jeg til legen 20.juli, er nå 7+2. noen som vet hva som skjer på 1 legetime når jeg har tatt de prøvene alleredre? tok alle de første blodprøvene hos gyn. blodtype, og div, pluss den der kattetingen.. får svar i posten, så er litt spent!

Hei!

Har du fått "Helsekort for gravide"? Hvis ikke er det nok det som skal påbegynnes ved neste kontroll... Ellers er det vel kontroll av urin og blodtrykk, og fint lite annet, siden du allerede har tatt blodprøvene. [:D] Kanskje litt tid til spørsmål og svar? [:D]

Velkommen hit til forumet, forresten, om jeg ikke har sagt det før... [;)]

Takk ska du ha:)
Ja har fått helsekortet for gravide, men blir sikkert sånn som du sier, har sikkert en del jeg lurer på så er jo greit å få tid til litt sånn. Når har du time da?

Har time fredag den 14. [:D] Gleder meg litt også, men det er litt rart...

hei
er spennende med legetime. få det virkelig bekreftet.
jeg har time onsdag 19.juli...
gleder meg masse[:D]

Ser ut som om vi skal på kontroll i tur og orden:) fikk innkallelse til UL i posten her en dag, 25 sept. da er jeg 19 uker, ei venninne fikk vite kjønnet på babyen når hun var i uke 16 så har litt lyst å få time litt tidligere.. hva skal dere? burde jeg flytte den? blir så lenge å vente:)

ORIGINAL: 07baby83

Ser ut som om vi skal på kontroll i tur og orden:) fikk innkallelse til UL i posten her en dag, 25 sept. da er jeg 19 uker, ei venninne fikk vite kjønnet på babyen når hun var i uke 16 så har litt lyst å få time litt tidligere.. hva skal dere? burde jeg flytte den? blir så lenge å vente:)

Hei!

Grunnen til at den ordinære ultralydundersøkelsen er lagt til uke 17-19 er et medisinsk kompromiss... Jo eldre fosteret er, jo lettere er det å se alle organer med alle detaljer, men dersom fosteret er eldre enn 20 uker, blir det mer usikkert å fastsette termin. Terminfastsettelse er en av de viktigste grunnene til at vi får tilbud om denne ultralyden.

Derfor vil jeg si at, ja, du kan godt be om å få tidligere ultralyd dersom du føler at du ikke klarer å vente, men det er mer sannsynlig at jordmor/legen klarer å se hva slags kjønn det er i uke 19. Det er rett å slett noe større å se etter... [;)]

Håper dette hjalp deg litt... [;)]

Back
Topp