Svangerskapskontroll

Jeg skal til første kontroll samme dag som tidlig ultralyd o_O 8+1.

Med barnet vi har fra før var samboer med på alt han kunne. Her blir han nok bare med på ultralyder men er hjertelig velkommen om han ønsker å med :Heartred

Jeg var til første i går og har nå fått innkalling til toul på riksen om 29 dager❤️

Oi. Tror jeg må bestille meg time. Men føler det er så tidlig ennå? Bare 7+0/7+2. Men bør kanskje med tanke på å få henvisning til TUL:woot:

Har vært på en time med UL i uke5, som fikk pga. min historikk. Jeg skal til første vanlige kontroll om 13 dager og mannen blir med :)

Hele 25 dager til første svangerskapskontroll :wtf:
Håper mannen får blitt med, han som er så redd for babyer trenger all tilvenning han kan få :Heartred

Er førstegangsgravid, så litt usikker på forskjellen på svangerskapskontroller og ultralyd osv.. jeg var første gang hos fastlegen 5+2, der fikk jeg bekreftet svangerskapet gjennom blodprøver osv.

Skal til jordmor på helsestasjonen om 1 uke, da er jeg 10+2.
Skal til fastlegen igjen 3 uker, da er jeg 13+2,
Skal på sykehuset om 4+2 uker, da er jeg 14

Her kan man visst ikke redigere når man poster ved uhell..: men et 12+2 når jeg skal til fastlegen andre gangen og 13+6 når jeg skal på sykehuset :D

Mannen min blir ikke med til helsestasjon eller fastlege, men han blir mer på sykehuset :D

Vært på tidlig ul på 7+1 der vi hadde ivf, 7+4 var jeg hos fastlegen, tok blodprøver og sånt. Når jeg er 10+5 har jeg første avtale med jordmor og 13+1 otul :)

Skal til legen i morgen (første gang), også fikk jeg time til jordmor(første timen) 23 mai.
Jeg og kjæresten har blitt enige om at han skal bli med på stortsett alt men at akkurat disse to gangene får han ikke hvert med på pga jobbreise.

Anbefaler å bestille første kontroll eller legetime tidlig for å kunne sette opp time til TUL. Vi trodde vi var ute i god tid, men det er sprengt kapasitet på TUL her, så vi endte opp med å få den ene ledige timen de hadde. Timen er samme dag som mannen har eksamen, og vi får ikke flyttet den‍

Jeg var på første time hos FL når jeg var 10+0, har første time hos jordmor når jeg er 12+0 og TOUL 13+2. Blir veldig spennende med UL, blir nok litt mer «ekte» da :Heartred Planen er i utgangspunktet at samboer ikke blir med på kontrollene, men han skal være med på UL.

Back
Topp