Svangerskapskontroll

AK92

Glad i forumet
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg skal møte jordmor neste uke for første gang, og da lurer jeg/vi på om partner skal/burde være med på denne kontrollen?
Hvordan har dere gjort det tidligere eller har planer om å gjøre?
 
Med første var mannen med på alle kontroller, med nr 2 var jeg alene på alle :)
 
Med første var han med på nesten alle. Hoppet over noen kontroller hos jordmor da han virkelig ikke følte seg velkommen.

Med andre var han med for å skrive under farskapserklæring, og på ultralyd. Blir nok likt denne gangen. Handlet (og handler) mest om det praktiske, da han har lang vei til jobb. Det hadde han ikke med første.
 
Jeg gikk alene på de fleste kontroller hos jordmor. Samboer var vel bare med på en kontroll begge gangene for å skrive under på farskapserklæring, og det var langt ute i svangerskapet :)

Han var med på oul på sykehuset, og så gikk jeg alene på de ekstra kontrollene ifb med risikosvangerskap.

TW Det eneste kontrollene jeg angrer på at han ikke var med på, det var på otul, da jeg fikk beskjed om at fosteret var dødt. :( Så den SKAL han være med på denne gangen :)
 
Sniker.
Sist var mannen med på alle kontrollene han fikk være med på. Landet stengte ned da jeg var i uke 25, så etter det fikk han ikke være med på noe (hadde en del ekstra oppfølging grunnet baby i seteleie).

Denne gangen har han vært med på otul og skal være med på oul. Utover det tror jeg ikke han føler behov for å være med :playful:
 
Partner skal være med på første her, og bli med på de fleste tenker vi :happy:
 
Partner blir ikke med på første, vi jobber på samme plass og det hadde blitt spørsmål. Han skal være med på alle andre
 
Her var han ikke med på noen kontroller med første, ikke noen av kontrollene med andre heller, men han var med på to private ultralyder da.:hilarious:
 
Han var med på første TUL som vi gjorde privat. Han føler ikke et behov for å være med til jordmor eller lege med mindre jeg ønsker han skal være med eller det er noe spesielt. Og det tenker jeg er helt greit. Men han kommer til å være med på alle kontroller på sykehuset og evt annet som blir anbefalt.
 
Han var ikke med på første svangerskapskontroll og da savnet jordmor han. Han er jo like stor del av dette, sa jordmor.
 
Han har vært med på ordinære ultralydene tidligere. Jordmortimene tar jeg meg av, og det føler jeg er heelt greit ☺️☺️
 
Tenker å dra på kontroller alene også får han være med på OUL :) Gjorde det samme forrige svangerskap og syns det var helt greit :)
 
Jeg drar alene. Skal til min første svangerskapskontroll på tirsdag hos fastlegen. Skal ta blodprøver og få helsekortet.
 
Skal egentlig gå alene, men mulig mannen blir med på den første nå for å få svar når vi plutselig venter tvillinger ❤️
 
Samboer var med på første kontroll, synes det var greit for da fikk jordmor fylt ut skjema med spørsmål ang oss begg :)
 
Samboeren min var med på den første kontrollen med førstemann og så fra uke 25 og utover tror jeg. Denne gangen blir han nok med for å høre hjertelyd og på alle ultralyder selvfølgelig :happy: Sikkert også noen kontroller, men blir nok mest mot slutten
 
Mannen min har ikke kunne vært med TUL eller første kontroll; han bor ikke i samme by som meg pågrunn av jobben. Han er mye borte, men håper veldig på at vi får dratt på de fleste kontrollene sammen. Er vår første, og litt fint å gjøre disse tingene sammen syns jeg :joyful:
 
Når hadde dere første kontroll? Uke? Og hva fikk dere av informasjon da?
 
Når hadde dere første kontroll? Uke? Og hva fikk dere av informasjon da?
Hadde første kontroll da jeg var 7+2. Var for det meste en samtale om helse, levevaner, kosthold osv, og ellers råd mot kvalme, som jeg slet veldig med da jeg var der. Ellers blodprøver og urinprøve (man må huske å ta med den på forhånd) :)
 
Hadde første kontroll da jeg var 7+2. Var for det meste en samtale om helse, levevaner, kosthold osv, og ellers råd mot kvalme, som jeg slet veldig med da jeg var der. Ellers blodprøver og urinprøve (man må huske å ta med den på forhånd) :)
fylte du ut sånn helsekort også?
 
Back
Topp