Skrapelodd
Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er 9+3 og var på svangerskapskontroll hos fastlegen i dag. Det var legesekretæren som sa jeg burde ha time så tidlig, men følte i dag at det ikke var noe poeng i å dra dit? Ingen blodprøver, ingen spørsmål/info om livsstil, kosthold eller annet ved graviditet, tok bare blodtrykket. Det virket også som om jeg ikke hadde trengt å ha med urinprøve. Hadde trodd at legen hvertfall kom til å spørre om jeg røyka, brukte medisiner, fikk i meg riktig mat og sånne ting.. hun lurte bare på om jeg hadde noen spørsmål, men jeg har jo funnet ut det meste jeg lurer på på nettet
Skal tilbake i uke 12 for å ta blodprøver og bestille fødeplass. Men har mer lyst å gå til jordmor etter denne timen, har inntrykk av at jordmor har bedre tid til å snakke. Kan jeg få tilsvarende kontroll i uke 12 hos jordmor, og avbestille hos fastlegen? Noen som har lignende erfaring hos legen?
Skal tilbake i uke 12 for å ta blodprøver og bestille fødeplass. Men har mer lyst å gå til jordmor etter denne timen, har inntrykk av at jordmor har bedre tid til å snakke. Kan jeg få tilsvarende kontroll i uke 12 hos jordmor, og avbestille hos fastlegen? Noen som har lignende erfaring hos legen?