Svangerskapskontroll

Makeba

Betatt av forumet
Når er det vanlig å ha første svangerskapskontroll?

Jeg ser for meg at det er noen uker til forløpig, men husker virkelig ikke fra forrige gang (2011 :P )

Jeg har bestilt time til legen i uke 11 :) Er veldig ubestemt om jeg skal gå til jm.

Jeg var allerede i uke 5 men det er pga litt mer tettere oppfølging, men fikk da beskjed av legen at dem har kommet med nye regler ett par uker før at dem skal ta inn gravid før uke 12

Jeg har allerede hatt en time pga skal ha ekstra oppfølging, men normalt er ved 12 uker. Blodprøvene skal tas mellom uke 12 og 16 :)

Okei, da gidder jeg hvertfall ikke å stresse med det[emoji5] Får man helsekort uansett om man velger jordmor eller lege først?

Okei, da gidder jeg hvertfall ikke å stresse med det[emoji5] Får man helsekort uansett om man velger jordmor eller lege først?

Jeg fik helsekort nå da jeg var hos legen men tror du får hos begge [emoji4] men jeg kommer til å både være hos lege og jordmor

Mellom uke 8-12. De ser helst nærmere uke 12, da blodprøver skal taes da. Jeg har ikke fått time før uke 14!

ar gjort det de to andre gangene og vært strålende fornøyd. Sist fikk hun til og med tatt i mot :)
Men kjenner jeg er veldig avslappet så har ikke bestilt meg time før jeg nesten er i uke 15 jeg da

Jeg var hos lege i dag, og fikk høre at jordmor gjerne vil ha samtale i uke 8, mens legen vil I uke 12. Da det passer meg dårlig å komme til legen i uke 12 spurte jeg om det var greit å komme i uke 11, men fikk beskjed om at det var nødvendig å ta enkelte prøver etter uke 12 og fikk derfor satt opp min første svangerskapskontroll I uke 13.

Jeg var hos lege i dag, og fikk høre at jordmor gjerne vil ha samtale i uke 8, mens legen vil I uke 12. Da det passer meg dårlig å komme til legen i uke 12 spurte jeg om det var greit å komme i uke 11, men fikk beskjed om at det var nødvendig å ta enkelte prøver etter uke 12 og fikk derfor satt opp min første svangerskapskontroll I uke 13.
Irriterer meg at det er så forskjellige beskjeder å forholde seg til. Jeg fikk beskjed av legen min at han pleide å ville ha inn til første kontroll, blodprøver etc. uke 10. Antar da at han mener 10+0-6, men allikevel..

Irriterer meg at det er så forskjellige beskjeder å forholde seg til. Jeg fikk beskjed av legen min at han pleide å ville ha inn til første kontroll, blodprøver etc. uke 10. Antar da at han mener 10+0-6, men allikevel..
Så merkelig! Jeg skjønte det som at det var for å slippe å ta prøvene på nytt etter uke tolv, men jeg vet ikke. Bare lykkelig for at legen syntes det var verdt å sette opp time allerede, da jeg var der grunnet blødning og er livredd jeg er i ferd med å miste. (til tross for at hun sa det mest sannsynlig går bra)

Så merkelig! Jeg skjønte det som at det var for å slippe å ta prøvene på nytt etter uke tolv, men jeg vet ikke. Bare lykkelig for at legen syntes det var verdt å sette opp time allerede, da jeg var der grunnet blødning og er livredd jeg er i ferd med å miste. (til tross for at hun sa det mest sannsynlig går bra)
Ja, jeg fikk høre det samme av andre sist også, men tror kanskje jeg var inne 10+ noe da også egentlig.. Ble aldri bedt om å ta prøvene igjen heller. Synes da det er verdt å sette opp time uansett spør du meg. Enten til svangerskapskontroll eller for å høre hvordan det går. Krysser fingrene for at det blir svangerskapskontroll [emoji173]

Back
Topp