Svangerskapskontroll

Håpoglykke

Blir kjent med forumet
Hvor tenker dere å ta svangerskapskontrollene? Hos fastlege eller jordmor? Og hvorfor velger dere som dere gjør? [emoji5]

Vil gå hos begge annenhver gang.
Gjorde det slik med første og syns det var veldig greit. Har en sykt hyggelig lege og syns det er veldig greit å få to synspunkt på ting. Føler meg tryggere da

Kun brukt jordmor. Jordmødre har oftest mye bedre tid,å er mer inne på spørsmål/svar om graviditet. Kun lege for blodprøver og eventuell sykemelding.

Enig med hun over, går kun til jordmor siden d føles som dem har bedre tid og kan sitt fag (ikke at legene ikke kan, men dem kan gjerne litt om alt[emoji28]).

Kommunen jeg bor i har et fast opplegg de anbefaler å følge. Da er det fastlege på 1. kontroll uke 8-12 og i uke 28, ellers alle kontroller hos jordmor. :-)

Legen vil jeg skal gå annenhver gang, men jeg vil helst bare til jordmor. Sist var jeg bare en gang hos hver av de så var det kontroll på sykehuset annenhver uke resten av svangerskapet så mulig det blir sånn igjen.

Skal gå annahver gang. Gjorde det sist også. Får tatt de nødvendige blodprøvene hos lege og får praten hos jordmor.

Forrige gang var jordmor sykemeldt her, og det kom ikke inn en erstatter før seint i svangerskapet, så jeg fortsatte bare å gå til legen min. Denne gang tenker jeg kanskje gå sånn halvt om halvt. Har god kjemi med legen min, så hadde vært null stress denne gangen også. Men tenker iallefall å gå innom jordmor for å få noe å sammenligne med. Legen sa jeg kunne gå når som helst til henne utenom kontrollene, så vurderer en tur etter uke 12. :)

Det blir vel annenhver gang her og. Var visst det som ble anbefalt sa legen.

Jeg tror jeg ønsker å gå bare til lege, men vet ikke helt enda. Fastlegen min (som er helt fantastisk) har permisjon, og jeg har hørt rykter om at vikaren kanskje ikke er like fantastisk. Vi bor på et veldig lite sted og jeg kjenner jordmor godt fra før, derfor vet jeg ikke om jeg klarer å prate godt med henne. Er ganske privat av meg.

Jeg har kun gått til lege i mine svangerskap. Har en fantastisk fastlege[emoji11] Hatt han i 12 år og føler meg trygg og ivaretatt[emoji4][emoji173]

Er veldig usikker. Jobber innimellom med fastlegen min men har hørt litt negativt om jordmoren som er her. Mulig det blir annen hver gang.

Back
Topp