Svangerskapskontroll

Henriettefg

Andre møte med forumet
Jeg har gått til sv.kontroll annenhver gang hos lege og jordmor, men Ser nå at jeg har fått time for kontroll hos lege 17 nov og jordmor 18 nov. Hva ville dere gjort ? Ville dere gått på begge eller bare en ? Og evt hvem ville dere gått til ?

Jeg har gått til sv.kontroll annenhver gang hos lege og jordmor, men Ser nå at jeg har fått time for kontroll hos lege 17 nov og jordmor 18 nov. Hva ville dere gjort ? Ville dere gått på begge eller bare en ? Og evt hvem ville dere gått til ?
Jeg ville tatt begge. Jeg skal også til jm dagen etter lege neste gang. Men de gjør jo ulike ting. Legen skal ta blodprøve fordi jeg er rhesus negativ. Pluss følge opp og ta nye prøver på parvovirus fordi jeg har hatt kontakt med smittede. Jordmor skulle visst snakke om amming sa hun sist. Så selv om de begge lytter etter fosterlyden, sjekker blodtrykk og veier meg, så har de allikevel sine spesialfelt. Derfor velger jeg å ta begge. Det er jo gratis, og jeg er førstegangs og sugen på mest mulig info :-)

Jeg ville tatt begge. Jeg skal også til jm dagen etter lege neste gang. Men de gjør jo ulike ting. Legen skal ta blodprøve fordi jeg er rhesus negativ. Pluss følge opp og ta nye prøver på parvovirus fordi jeg har hatt kontakt med smittede. Jordmor skulle visst snakke om amming sa hun sist. Så selv om de begge lytter etter fosterlyden, sjekker blodtrykk og veier meg, så har de allikevel sine spesialfelt. Derfor velger jeg å ta begge. Det er jo gratis, og jeg er førstegangs og sugen på mest mulig info :-)

Er førstegangs jeg også, så vil ha mest mulig info jeg å:-) tenkte bare om det kanskje var unødvendig med begge to, men har jo også tenkt på det at kontroll hos legen tar 15 min grovt regnet, mens jm tar over 1t ;-) i tillegg føler jeg at jm har mere tid til oss gravide enn det legen har.

Jeg og ville bare gått til begge om jeg kunne :) Jordmor liker jeg bedre å dra til enn legen, for legen bruker så lite tid på meg i forhold til jordmor :)

Går det ikke an å flytte den ene timen 14 dager eller noe? Det gjorde jeg, siden det føltes litt tullete å gå med få dagers mellomrom. Med mindre det er noe som skal sjekkes akkurat den uken da?

Med mindre det er noe som tilsier at du må til begge med så kort mellomrom hadde eg avbestilt/flyttet den ene timen. :) Er en gravid med normalt svangerskap har en ikke behov for å gå så ofte :)

Jeg går til jordmor for svangerskapskontroll, men er innom til legen månedlig pga sykemelding. Hadde ikke giddet å reist til legen om jeg ikke måtte, liker meg bedre hos jordmor :)

Jeg har kun gått til jordmor hele svangerskapet. Kun vært hos legen å tatt blodprøver en gang, men ikke hatt noen av svangerskapskontrollene der. Det kommer jeg ikke til å ha heller med mindre det skjer noe spesielt :) Syns det er veldig ok å ha bare en å forholde seg til jeg da :D

Back
Topp