Svangerskapskontroll

MammatilAmalie

Forelsket i forumet
Noen som ikke har vært på kontroll enda?
Her skal jeg ikke før mandag 7 mars, er da 12+5, skulle egentlig hatt i slutten av neste uke men da er vi i Praha:)
Forrige gang hadde jeg allerede vært på to innen den tid, men blir første kontroll for meg nå snart.:)

Jeg har ikke vært på noen kontroll :) var innom legen en gang for å få en bekreftelse på at jeg var gravid, i forbindelse med avbestilling av ferie (zika-virus). Tok bare blodprøve da. Legen anbefalte meg å vente til jeg var 12 uker på vei med å komme på kontroll.

Masse lykke til på kontroll. Det blir spennende :) alt rundt babyen er lissom så spennende synes jeg :D
Og masse masse god tur til Praha!

Noen som ikke har vært på kontroll enda?
Her skal jeg ikke før mandag 7 mars, er da 12+5, skulle egentlig hatt i slutten av neste uke men da er vi i Praha:)
Forrige gang hadde jeg allerede vært på to innen den tid, men blir første kontroll for meg nå snart.:)
Jeg skal på mandag. Er da 12+1. Har vært innom legen pga av kvalme og sykemelding da..

Jeg skal på mandag :) er 12+3 da. Men legen min hadde kun en enkelttime ledig , og man bruker visst vanligvis dobbeltime for kontroll, så er mulig jeg må tilbake igjen og fullføre en annen dag!

Jeg skal også på første kontroll mandag 7. mars :) Jeg er da 11+4 og håper det går fint at det er rett før uke 12, at jeg ikke må tilbake med en gang jeg har bikket 12.

Er 10 uker i morgen, men har ikke bestilt time enda. Tenker å gjøre det i løpet av uka her. Satser på å dra i uke 12 :)

Skal på min andre kontroll 10 mars, da hos jordmor. Vært hos legen alt i uke 7 og tok blodprøver i uke 12. 10 mars er jeg ca 14 uker :)

Jeg har ikke! Skal nå på mandag, da tror jeg at jeg er 12+5. Skulle vært denne uken, men så måtte jeg dra bort, så helsesekretæren stresset litt med at jeg ikke kunne vente altfor lenge.. :)
Vært hos legen for å se på ultralyd. :)

Første legetime på fredag. Er da 13 uker på vei. Men har vært til jordmor allerede. Har også vært på ultralyd, og skal ha en UL til på onsdag

Skal tirsdag 8.mars, er da 13+1 i følge UL og 12+4 i følge meg sjøl :)

Har vært hos jordmor og søkt fødeplass. Men skal til lege på første kontroll den 8. mars. Da er jeg 12+2. :) Da blir det blodprøver osv.

Jeg har vært hos jordmor to ganger og på to tul. Skal på enda en tul på torsdag,og til fastlegen på fredag. Da blir det blodprøver. Fikk beskjed om å møte fastende... Jeg er 12 + 1 i følge siste tul.

Skal neste uke når jeg er 12+1., men ser ut som det er litt forskjellig fra lege til lege :)

Jeg skal ikke før 12+2, det er 16. mars. Tiden snegler seg avgårde. Men har vært til lege to ganger pga blødninger og da tre ganger til tidlig ul, så har jo blitt sett til, men ser likevel frem til denne timen :)

Jeg skal nå på tirsdag, da er jeg 11+6 :) har vært innom legen to ganger pga kvalmen og vært på tidlig ultralyd så vet at det er liv der inne ihvertfall ;)

Har vært hos fastlegen 2 ganger pga diabetes, men fikk inntrykk av at det nå er vanlig å begynne kontrollene fra 12 fullgåtte uker, dette har nok endel å gjøre med at endel blodprøver ikke skal taes før dette.. :)

Back
Topp