Svangerskapskontroll

Barnslig

Glad i forumet
Jeg har flyttet ca halv annen time fra der jeg bodde før og ikke fått meg ny fastlege her. Tror ikke noen kan måle seg med hun jeg hadde :-( Så nå har jeg bestilt time på Volvat, men kan jo ikke gå der hele svangerskapet. Lurer på om jeg skal gå til Jordmor, eller om jeg bare skal skaffe en fastlege som jeg ikke kjenner i det hele tatt. Kan man bare gå til Jordmor? ? De vet jo hva de driver med vertfall....

Man bestemmer selv om man vil gå til jm/lege :)
Jeg tror jeg kommer til og gå til jm hele veien. Er førstegangs og synes det er betryggende og få mer samtaletid enn de 10-15 minuttene til legen. Når det er sagt så avhenger dette veldig av kjemi med jm, har første kontroll der i morgen så er veldig spent.

Du kan gå til jordmor :-) Men blodprøvene må tas hos legen. Evt om jordmor kanskje kan henvise til blodprøvetaking på laboratoriet på sykehuset? Om det skulle bli nødvendig med sykmelding må du vel til lege såvidt jeg vet.

Du velger væl selv vem
Du vill gå till. Men eg tenker blodprøver må tas og hb må ju måles.
Eg selv har vurdert å skaffa ny lege Pga de blir litt længre å køra. Men då blir det ju både ny lege og jordmor Pga ny kommune.

Her tror jeg jordmor lager henvisning til blodprøver som man tar med til legekontoret og så tar de blodprøvene der.

Like greit å gå til jordmor :-) jeg har fått inntrykk av at de også er mye flinkere til å svare på forskjellige spørsmål rundt svangerskapet :-)

Har jo bare gått til legen med de to jeg har fra før, siden hun er så fantastisk, så kjipt å ikke kunne ga dit. Nesten fristende å kjøre halvannen time når jeg skal dit. Men blir nok jordmor her ja.

Back
Topp